صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و نه - ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و نه - ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

رضا پهلوی تجزیه ایران را پذیرفت
خبر اول اینکه، فرزند شاه مخلوع ایران باهدف به دست آوردن دل گروهک‌های تجزیه طلبی چون کومله و دموکرات، تلویحاً امکان تجزیه ایران را پذیرفت. رضا پهلوی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه اگر در آینده جریانی چنین درخواستی داشته باشد، چه خواهد شد، گفت که می‌توان این مسأله را در یک انتخابات به رأی مردم گذاشت! البته این خوش خدمتی‌های رضاپهلوی درحالی است که گروهک‌های دموکرات و کومله، عملاً امضای خود را پای منشور منتشر شده پس گرفتند و گفتند حاضر نیستند با فرزند شاه مخلوع ایران زیر یک سقف سیاسی قرار بگیرند.
 

گاف جدید روزنامه شرق
خبــر دیگــر اینکــه، روزنامـــه اصلاح‌طلب شرق که به گاف‌های سیاسی و غربگرایی آشکار شهره است، یک گاف تازه را در رویکرد ژورنالیستی خود ثبت کرد. در سالنامه این روزنامه، گفت‌و‌گویی با محمدعلی سبحانی، دیپلمات سابق و نزدیک به جریان اصلاح‌طلب منتشر شد که وی در آن، مفصلاً این مسأله که چرا در سال 1401 روابط ایران و عربستان احیا نشد، بحث کرده است. این درحالی است که تنها یک روز پیش از انتشار این سالنامه و گفت‌و‌گو، ایران و عربستان توافقنامه احیای روابط و بازگشایی سفارتخانه‌ها را امضا کرده بودند. پیش از این هم روزنامه شرق آرزو‌های خود را به تیتر تبدیل کرده بود که بحث برانگیز شد. از جمله پیش از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری امریکا از پیروزی هیلاری کلینتون خبر داد، درحالی که همزمان با انتشار روزنامه، خبر پیروزی ترامپ منتشر شد! ناظران معتقدند چنین غلط‌های فاحشی که بیانگر مشی غیرملی است، از روزنامه‌ای که امضای جان کری را تضمین می‌دانست، بعید نیست.
 

بازداشت تیم 21 نفره  منافقین و تیمی از گروهک‌تروریستی دموکرات
دست آخر اینکه، سربازان گمنام امام زمان (عج) موفق به شناسایی و بازداشت چندین تیم تروریستی وابسته به گروهک‌های منافقین و دموکرات شدند که قصد داشتند در شب چهارشنبه سوری اقدام به خرابکاری کنند. تیم ۲۱ نفره از عناصر وابسته به گروهک تروریستی منافقین در تهران شامل تعدادی از عوامل سابقه دار گروهک و زندانیان آزاد شده منافقین بودند که بازداشت شدند. متهمین بازداشت شده اقدامات خرابکارانه‌ای همچون آتش زدن اموال عمومی به‌ویژه اتوبوس ها در چهارراه های شلوغ و تخریب اموال خصوصی و پرتاب خمپاره‌های دست ساز را در برنامه داشتند.همچنین گروهک تروریستی منحله دموکرات نیز به همین منظور اقدام به اعزام تیمی به شمالغرب کشور کرده که پیش از هرگونه عملیات در تور اطلاعاتی وزارت اطلاعات قرار گرفته و بازداشت شدند.  ۱۰ محموله نظامی شامل سلاح های کمری، نارنجک، مقادیر زیادی فشنگ و خشاب از این افراد کشف شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی