صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و نه - ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و نه - ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲۲

نافرمانی مدارس در برابر دستور برقراری آموزش تا 28 اسفندماه

اکرم رضایی‌ثانی: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، آموزش و پرورش به برقراری آموزش‌ها تا 28 اسفند تأکید دارد اما حالا که دو روزی است اخبار مسمومیت‌ها نیز فروکش کرده است شنیده می‌شود که برخی مدارس و عموماً غیردولتی به پیشواز تعطیلات رفته‌اند و آموزش‌ها را در بستر آنلاین برگزار می‌کنند و این مسأله را به اتفاقات جاری یعنی مسمومیت‌هایی که در برخی مدارس کشور رخ داده نسبت می‌دهند.
این در حالی است که طی ماه‌های اخیر آموزش و پرورش اطلاعیه‌های زیادی درباره اینکه فعالیت مدارس به هیچ عنوان تعطیل نمی‌شود یا در بستر مجازی نمی‌رود منتشر کرده است. یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش درباره این موضوع با تأکید اعلام کرد: بر اساس قوانین و مقررات آموزش و پرورش، مدارس تا آخرین روز کاری سال باز هستند و فعالیت‌های تربیتی و آموزشی خود را انجام می‌دهند. همچنین به تازگی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه فعالیت و جریان آموزشی و تربیتی مدارس تا آخرین روز اسفندماه سال ۱۴۰۱ ادامه دارد، از باز بودن مدارس خبر داد. محمدمهدی کاظمی گفت: مدارس مطابق روال هرساله تا آخرین روز کاری سال ۱۴۰۱ باز است و کادر اداری و آموزشی با حضور در مدرسه به فعالیت‌های آموزشی و تربیتی خود می‌پردازند. امسال هم آخرین روز کاری سال ۲۸ اسفندماه است.
محمد‌مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با «ایران» درباره برگزاری کلاس آنلاین توسط برخی مدارس اظهار داشت: قانوناً مدارس سراسر کشور طبق آنچه که به عنوان آیین‌نامه‌های موجود مطرح است بر آموزش حضوری تأکید دارد و اگر موردی هم مشاهده شود طبیعتاً واحدهای ارزیابی عملکرد استان و اداره مدارس غیردولتی باید نسبت به آن نظارت کرده و علت‌های آن را بررسی کنند و اقدام لازم را نسبت به تخلف صورت گرفته در نظر داشته باشند.
وی در پاسخ به این سؤال که بنابراین تصمیم خودسر مدارس برای آنلاین کردن آموزش تخلف است؟ گفت: قانون و مقررات به آموزش حضوری تأکید دارد فقط در صورتی که شرایط برای آموزش حضوری فراهم نباشد مانند ایام کرونا، آلودگی هوا یا مواردی که در کشور اضطرار وجود دارد که موجب می‌شود کمیته یا ستاد بحران برای پیشگیری از آسیب رسیدن به دانش‌آموزان تصمیم به غیرحضوری شدن مدارس می‌گیرند، قابل قبول است اما در حال حاضر شرایط عادی است بنابراین تأکید داریم که مدارس فعال باشند.
وی گفت: اولیا می‌توانند نسبت به هر موضوعی که خلاف این مسأله مشاهده کردند به اداره ارزیابی و عملکرد استان یا منطقه اعلام کنند و اداره استان‌ها هم باید در این مورد تذکر لازم به را به مدیران مدارس اعلام کند.
جستجو
آرشیو تاریخی