گزارش و خبر

بازیکنی که جان یک کودک را نجات داد  
دلاوری: کار من کاملاً دلی بود

سعید دلاور، بازیکن تیم فوتبال داماش هفته گذشته در یک حادثه آتش‌سوزی وارد خانه همسایه شد تا کودک او را از آتش نجات بدهد و در پی همین اتفاق هم دچار سوختگی از ناحیه دست و پا شد. این بازیکن تیم داماش به ورزش سه گفت: «کار من کاملاً دلی بود و تمام این ماجرا در ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه رخ داد و من هم در آن لحظه احساس سوختگی نکردم و فقط رفتم بچه را آوردم و پس از آن هم از طبقات پایینی متوجه ماجرا شدند و با کپسول آتش‌نشانی آمدند و آتش را خاموش کردند. در واقع شدت آتش به حدی نبود که آتش‌نشانی بخواهد بیاید و من هم بعداً دیدم که دو پا و دست‌هایم دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند. شک ندارم هر شخص دیگری جای من بود، همین کار را می‌کرد.» او درباره واکنش اطرافیان و همچنین باشگاه داماش و هم‌تیمی‌هایش به این اتفاق بیان داشت: «همه، بخصوص مسئولان و بازیکنان باشگاه داماش واکنش خیلی خوبی داشتند و من را بابت این کار تحسین کردند. من هم از همه کسانی که نگران بودند و جویای احوال من شدند، تشکر می‌کنم. قطعاً بدون لحظه‌ای تردید باز هم همین کار را می‌کنم و فکر‌ می‌کنم چنین اقداماتی وظیفه هر انسانی است و اصلاً پشیمان نیستم.»


پیروزی ذوب آهن و توقف نفت
هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال، دیروز با انجام دو مسابقه دیگر به پایان رسید که طی آن، ذوب‌آهن و نساجی از ساعت 15 در ورزشگاه فولادشهر برابر هم قرار گرفتند که این مسابقه 1-0 به سود شاگردان مهدی تارتار به پایان رسید. محمدرضا سلیمانی (۵۴) تک گل گاندوها را در این بازی به ثمر رساند. البته شاگردان حمید مطهری در لحظات آخر وقت‌های تلف شده توسط کریم اسلامی به گل رسیدند که داور آن را خطا روی دروازه‌بان اعلام کرد. در آخرین بازی دیروز هم، صنعت نفت و ملوان، از ساعت 16 در ورزشگاه تختی آبادان برابر هم قرار گرفتند که این مسابقه 1-1 مساوی شد. در این بازی، احمد شریعت‌زاده (۳۰) برای صنعت نفت گل زد ولی مهران احمدی (۳۲) برای ملوان بازی را به تساوی کشاند.
 
 
لیست پرانتقاد تیم ملی فوتبال بانوان
پریسا غفاری / لیست تیم ملی فوتبال زنان ایران در حالی برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک 2024 پاریس اعلام شد که دعوت نشدن تعدادی از ستاره‌های شاخص، ابهاماتی را به وجود آورده است. این تیم در فروردین‌ماه سال آتی، در مرحله اول مقدماتی برای حضور در مسابقات المپیک پاریس با تیم‌های مالدیو، میانمار و بنگلادش رقابت خواهد کرد و به همین منظور، آزمون از ۳۱ بازیکن دعوت کرد. دروازه‌بان‌ها: زهرا خواجوی (خاتون بم)، رها یزدانی و عارفه سیدکاظمی (شهرداری سیرجان)، مدافعان: فاطمه یوسفی (پالایش گاز ایلام)، ملیکا متولی، فاطمه‌امینه برازجانی، فاطمه مخدومی، زینب عباسپور و حدیث بساط‌شیر (شهرداری سیرجان)، فاطمه عادلی (سپاهان)، سپیده نزهتی (ملوان)، اسما نظری (بادرود)، هافبک‌ها: شقایق روزبهان، هستی فروزنده و رقیه جلال‌نسب (شهرداری سیرجان)، بهناز طاهرخانی، زهرا سربالی و سمانه چهکندی (خاتون بم)، محدثه زلفی (پیکان)، فاطمه شبان، ثنا صادقی و ملیکا محمدی (سپاهان)، انیس دشتیان‌پور و مبینا خدادی (ایساتیس کران فارس)، سحر رمضانی (پالایش گاز ایلام) مهاجمان: زهرا قنبری و نگین زندی (خاتون بم)، افسانه چترنور و شبنم بهشت (شهرداری سیرجان)، مطهره دانش‌آموز (کیان نیشابور) و هاجر دباغی (سپاهان). از شهرداری سیرجان در حالی ۱۲ بازیکن به این اردو دعوت شدند که از تیم اول جدول یعنی خاتون بم که چند هفته پیش از اتمام مسابقات قهرمانی خود را مسجل کرده، تنها 6 بازیکن انتخاب شده‌اند و نام‌هایی همچون سرشین کمانگیر و گلنوش خسروی هم در آن نیست و از سپاهان نایب قهرمان فصل هم فقط ۴ بازیکن دعوت شده‌اند. دعوت این تعداد بازیکن از تیم سیرجانی در حالی رخ داده که مریم جهان‌نجاتی دستیار آزمون، سرمربی سابق شهرداری سیرجان است. باید به این نکته هم اشاره کرد که خاتون بم بهترین خط دفاعی و حمله را داشته ولی در مقابل، بیشترین بازیکن در این پست‌ها از شهرداری سیرجان دعوت شده‌اند.  ضمن اینکه زهره کودایی، دروازه‌بان مطرح کشورمان نیز به خاطر انتخاب فاطمه عزیزی دروازه‌بان «زارع باطری» سنندج به‌عنوان مربی دروازه‌بانان، به اردو نمی‌آید! همچنین عدم دعوت از الهام فرهمند، گلنوش خسروی، سارا ظهرابی، مونا حمودی، عاطفه رمضانی و زهرا علیزاده در شرایطی اتفاق افتاده است که این بازیکنان در فصل گذشته عملکرد درخشانی در سپاهان و خاتون بم داشتند و باعث قرار گرفتن این دو تیم در رتبه اول و دوم جدول شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی