صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و نه - ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و نه - ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

  عطاالله کاویان، مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران گفت: پس از ۴۸ ساعت تلاش برای حفظ آرامش و سلامت درنای سفید بلژیکی، این پرنده در روستای تازه‌آباد سلمانشهر زنده‌گیری شد. رؤیا در این منطقه به مدت دو روز سرگردان شده بود که اقدام لازم برای حفاظت از این پرنده زیبا و نادر انجام گرفت و مأموران حفاظت از محیط زیست استان و شهرستان عباس‌آباد تلاش کردند ضمن تأمین امنیت و ایجاد فضای آرام، این پرنده زنده‌گیری شود. براساس برنامه‌ریزی‌های قبلی طی مکاتبات با بنیاد بین‌المللی درنا و مرکز تکثیر حفاظت درنا‌ها در بلژیک که محل پرورش رؤیا است برنامه‌های بعدی اعلام و انجام خواهد شد.
  مصطفی نادری، رئیس حوزه ریاست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در رابطه با جابه‌جا کردن رکورد کاشت نهال در دقیقه گفت: به مناسبت یکصدمین سالگرد تأسیس هلال احمر با همکاری سازمان منابع طبیعی یک حرکت جهادی شکل گرفت و در ۴۱۸ شهرستان توسط ۱۰ هزار نفر در ۱۹ دقیقه و ۴۳ ثانیه، یکصد و ۴ هزار نهال غرس شد.
  رضا شرفی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تأکید بر اینکه هدف نهایی شهرداری تهران کاهش ورود پسماند به مرکز پردازش آرادکوه است، گفت: یکی از گام‌های مؤثر در این مسیر احداث کارخانه‌های پردازش محلی (MRF) است که موجب کاهش ورود پسماند به آرادکوه می‌شود.
 شهرام امیری، مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی اصفهان با توجه به شرایط ایجاد شده علیه عاملان پرتاب ترقه تا حصول نتیجه و دستگیری افراد خاطی پیگیری حقوقی خواهد کرد.
 احمد مرادی، عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: هرمزگان نباید به محلی برای دفن پسماند استان‌های دیگر تبدیل شود.
 مهدی زارع خورمیزی، کارشناس محیط زیست ضمن درخواست برای تحریم «بازار سیاه حیات وحش» در ایام پایانی سال گفت: خرید و فروش و نگهداری گونه‌های وحشی، نیاز به مجوز سازمان حفاظت محیط زیست دارد و اگر بدون مجوز باشد، شخص مرتکب جرم شده است.
مرتضی گراوند، مدیر پایگاه بنای معبد آناهیتا در شهرستان کنگاور از نصب تابلوهای دوزبانه راهنمای گردشگری و معرفی این بنای فاخر با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.
  محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ تهران از بهره‌برداری مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب با ظرفیت ۷۰۰ قلاده در شرق تهران خبر داد.
جستجو
آرشیو تاریخی