صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و نه - ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و نه - ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۱

بلیت نوروزی همچنان کمیاب

فروش اجباری بلیت پرواز به مقصد ۷ شهر ممنوع شد

 با وجود تمهیداتی که از سوی وزارت راه و شهرسازی برای تأمین بلیت حمل و نقل عمومی برای ایام نوروز اندیشیده شده است، همچنان مسافران دراین بخش با کمبود بلیت مواجهند. براساس گزارش‌ها علاوه بر بلیت هواپیما، مسافران در تهیه بلیت اتوبوس به خصوص برای مقاصد پرتقاضا نیز مشکل دارند.
امسال با توجه به افزایش تقاضای حمل و نقل هوایی، محدودیت‌‌های ظرفیتی ناوگان هوایی به دلیل زمین‌گیری بیش از 195 فروند هواپیما از 330 فروند و سر خط بودن حدود 130 فروند هواپیما عملیاتی، در تأمین صندلی پرواز‌های نوروزی محدودیت‌هایی ایجاد شد و بسیاری از تقاضا‌ها پاسخ داده نشد. یکی از مشکلاتی که متقاضیان خرید بلیت هواپیما برای سفر‌های نوروزی با آن مواجه بودند، در کنار محدودیت ظرفیت، فروش بلیت به همراه پکیج (نظیر ترانسفر و تأمین هتل و غیره) از سوی چارترکننده‌‌ها و آژانس‌‌ها بود.
درهمین خصوص رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت فروش بسته پروازی از مبدأ تهران به مقاصد پرتقاضای مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس، کرمان، اهواز و تبریز خبر داده است.به گفته محمد محمد‌ی‌بخش، این مقاصد حدود 80 درصد پرواز‌ها را به خود اختصاص می‌دهند و ایرلاین‌‌ها موظفند در این مسیر‌ها پرواز‌های خود را روی سامانه قرار داده و بدون بسته به فروش برسانند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری این را هم گفته است که در خصوص بحث گرانفروشی و فروش اجباری بسته سفر و همچنین فعالیت بعضی از سایت‌ها و دفاتر فروش غیر مجاز با هماهنگی ضابط قضایی، معاون دادستان، سازمان تعزیرات، گشت‌های نظارتی آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.
 
مشکلات تهیه بلیت نوروزی اتوبوس
ازسوی دیگربرخی مسافران در تهیه بلیت اتوبوس نیز مشکلاتی دارند و در بسیاری از پایانه‌ها، سرویس‌ فروش بلیت به صورت روزانه و متناسب با تقاضا باز می‌شود.
امانی، مدیرعامل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای دراین باره اعلام کرده است که ۸ هزار دستگاه اتوبوس، ۲۰ هزار سواری کرایه و ۲۲ هزار دستگاه مینی بوس در ایام نوروز تدارک و آماده‌سازی شده و امیدوار هستیم با این میزان از ناوگان حمل ونقل عمومی مسافران بتوانند در این ایام براحتی سفر خود را انجام دهند.  به گفته مدیرعامل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، تمام سرویس‌‌های اینترنتی برای فروش بلیت نوروز از اول اسفند و فروش حضوری هم از ۷ اسفند باز شده، اما با توجه به افزایش حجم تقاضا نسبت به ظرفیت‌‌های ایجاد شده ممکن است کمبود‌هایی وجود داشته باشد.
 
سامانه انتظار برای تهیه بلیت راه‌اندازی شد
در همین رابطه مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری گفت: اکنون برای تمام مسیر‌‌ها بلیت اتوبوس وجود دارد و مسافران هم به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری می‌توانند بلیت تهیه کنند. به گفته داریوش باقر جوان، در صورتی که مسافری نتوانست بلیت پیدا کند، می‌تواند با مراجعه به بخش رزرواسیون در لیست انتظار برای تهیه بلیت قرار بگیرد و در صورت تکمیل شدن ظرفیت اقدام به انجام سفر یا سرویس فوق‌العاده کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی