صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و هشت - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و هشت - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۵

اخبار

نگرانی سوییس
از تحریم روسیه
شماری از مدیران بانک‌های سوییس نسبت به تبعات منفی تصمیم دولت این کشور برای حمایت از تحریم‌ها علیه روسیه هشدار دادند. به گزارش فایننشال تایمز، نگرانی از کاهش وام دهندگان سوییس پس از آن شکل گرفت که دولت برن، سیاست بی‌طرفی خود را با مسدود کردن دارایی‌های میلیاردی روسیه در راستای همراهی با تحریم غرب علیه مسکو کنار گذاشت. در همین حال دیلی‌گراف نوشت؛ ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس نیز در سیاست خارجه دفاعی، امنیتی این کشور، چین را به عنوان تهدیدی علیه تایوان معرفی کرده است.

 

تهدید جدی کره‌شمالی برای امریکا و کره‌جنوبی
کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در گردهمایی بزرگ کمیسیون نظامی مرکزی حزب کارگر، تصمیم این کشور برای عملی کردن استفاده تهاجمی از بازدارنده‌های جنگی علیه امریکا و کره‌جنوبی را اعلام کرد. به گزارش یونهاپ، این تصمیم همزمان با برگزاری رزمایش‌های مشترک واشنگتن و سئول با نام سپر آزادی و سپر جنگجو اتخاذ شد چراکه آنها از مدت‌ها قبل رزمایش مشترک این دو کشور را تمرینی برای حمله دانسته و احتمال می‌رود با آغاز این مانورها، پیونگ‌یانگ هم آزمایش تسلیحاتی انجام دهد.

 

استیصال اوکراین
به خاطر کمبود مهمات
دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین با تأکید بر کمبود مهمات این کشور در جبهه مقابل روسیه، بار دیگر درخواست کمک از آلمان را تکرار کرد و خواستار تسریع در این اقدام شد. به گزارش رویترز، وی تأکید کرد: «در حال حاضر مشکل شماره یک اوکراین برای دفع حمله روسیه، کمبود مهمات است و از آلمان می‌خواهیم ارسال مهمات به کی‌یف را تسریع و آموزش دادن به خلبان‌های اوکراینی را برای کار با جنگنده‌های غربی آغاز کند.»

 

وعده انگلیس و فرانسه برای ساخت موشک کروز جدید
در پی نشست فرانسه و انگلیس در پاریس، دو کشور اعلام کردند تا سال 2030 یک موشک کروز ضدکشتی جدید می‌سازند. به گزارش وب‌سایت یونایتد نیوز آو ایندیا، در بیانیه مشترک این نشست آمده است که در حوزه همکاری‌های تسلیحاتی، فرانسه و انگلیس پروژه‌هایی کلیدی را برای توسعه سامانه‌های تسلیحاتی پیچیده در آینده اجرا می‌کنند و متعهد می‌شوند که تا 2030 به توانایی تازه در حوزه موشک‌های کروز برسند.

جستجو
آرشیو تاریخی