صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و هشت - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و هشت - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲۳

مدیرعامل صندوق هنر در نشست خبری مطرح کرد

تصویب و اجرای طرح بیمه بیکاری اعضای صندوق هنر از سال آینده

گروه فرهنگی/ سیدمجید پوراحمدی مدیر عامل صندوق اعتباری هنر صبح روز یکشنبه 21 اسفندماه به تشریح عملکرد و آمار فعالیت‌های یک سال گذشته این صندوق پرداخت.
او با تأکید بر اینکه در سال ۱۴۰۱ تعداد اعضا و خدمات ارائه شده رشد داشته بیان کرد: «طرح بیمه بیکاری اعضای صندوق تهیه شده و در صورت تصویب در هفته جاری از سال آینده اجرایی می‌شود.»
او در ابتدا بیان کرد: «مهمترین موضوع فعالیت ما حمایت از مجموعه‌ هنرمندان و نویسندگان و روزنامه‌نگاران و فعالان عرصه قرآنی است که در سال ۱۴۰۱ با روند اصلاح عضویت، کارگروه‌هایی در استان‌ها به همراه دو نفر از کارشناسان خبره هنر تخصصی تشکیل شد تا کارها به درستی پیش رود. این کار در تهران با خانه‌های تخصصی در حال انجام هست و حاصل اینها اضافه شدن بیش از ۱۴ هزار عضو از سال گذشته بود که الان بیش از ۹۷ هزار نفر عضو صندوق اعتباری هنر هستند. برخی هم به دلایل مختلف از جمله فوت یا نداشتن فعالیت، از جمع صندوق خارج شدند که حدود دو هزار نفر می‌شوند.»
وی ادامه‌ داد: «ما حتی افرادی را که چند سال قبل فعالیت داشتند و به دلیل شرایط خاص این سال‌های اخیر امکان کار نداشتند خارج نکردیم و امکان ارائه مدارک هست. در بخش بیمه نیز امسال ۱۰ هزار نفر اضافه شدند و الان حدود ۵۴ هزار نفر از طریق صندوق تحت پوشش بیمه هستند. حدود ۶۰ درصد بیمه افراد از طریق صندوق پرداخت می‌شود که رقم ۲۴۰ میلیارد تومان برای آن از دولت اخذ کردیم.»
او در پاسخ به اینکه برخی هنرمندان از دریافت نکردن خدمات بخصوص پس از شرایط چند ماه اخیر که به اظهارنظر و واکنش در این رابطه نسبت داده می‌شود و نیز درباره اختلال یا توقف در بیمه برخی اعضا که در دوران کرونا فعالیت نداشتند گله‌مند هستند، بیان کرد: «ما اصلاً تحت تأثیر فضای مجازی نیستیم و تمام خدمات ارائه شده ما و اعداد و ارقامش قابل رصد است اما به نظر می‌رسد برخی خدمات را، فقط واریزی نقدی می‌دادند در حالی که ما انواع خدمات را ارائه می‌کنیم. در دوران کرونا برای جبران شرایط، پنج مرحله واریزی داشتیم ولی بعد از آن پرداخت‌های نقدی، موردی رخ داده است»
او افزود: «ما هیچ هنرمندی را حتی کسانی که در سالهای دور فعالیت داشته، از صندوق حذف نکردیم ولی افرادی را داشتیم که با جعل سند از میلیون‌ها تومان خدمات بیمه‌ای صندوق استفاده کرده بودند که ۱۵۰ نفر تاکنون در این مسیر حذف شدند؛ البته شاید 10-15 نفر به اشتباه حذف شدند که بلافاصله برگشت داده شدند. اما در کل با افزایش تعداد اعضا و خدمات در سال ۱۴۰۱ روبه‌رو بودیم که این کار با وجود افزایش تعرفه بیمه اتفاق افتاده است.»
او در پاسخ به پرسشی درباره ارائه بسته‌های ویژه نوروز یا ماه رمضان گفت: «دوست داشتیم چنین کاری انجام شود ولی منابع آن را نداریم. البته برای ماه رمضان قصد داریم در طرح اکرام برای عده‌ای که مشکلاتی دارند اقداماتی انجام دهیم.»
جستجو
آرشیو تاریخی