صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و هشت - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و هشت - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲

دیروز‌چه‌خبر؟

ما خبرهای مهم یکشنبه 21 اسفند را اینجا برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم:

 رئیس جمهور بلاروس که به دعوت رسمی آیت‌الله رئیسی  به ایران سفر کرده، شب گذشته در بدو ورود به تهران در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد مورد استقبال سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان قرار گرفت. مراسم استقبال رسمی از لوکاشنکو صبح امروز (دوشنبه) در مجموعه تاریخی- فرهنگی سعدآباد برگزار شود.
 
  علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت از آغاز رسیدگی به برنامه هفتم توسعه در دولت خبر داد. بهادری‌جهرمی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:«‏با وصول پیشنهاد ‎برنامه توسعه از سوی سازمان برنامه و بودجه، دولت از امروز وارد رسیدگی به سند برنامه هفتم توسعه پنج‌ ساله کشور شد.»
 
  مجلس کلیات طرح حمایت مالی از افشاگران فساد را تصویب کرد. نمایندگان مجلس با 123 رأی موافق از مجموع 215 نماینده حاضر در صحن، به تصویب کلیات طرحی رأی دادند که بر اساس آن، از ورود ضرر و زیان ناشی از هر گونه اقدام تلافی‌جویانه علیه کسانی که وقوع فساد در یک دستگاه یا ارتکاب به فساد را از سوی اشخاص به نهادهای مربوط گزارش می‌کنند، جلوگیری شده است و حتی ضررهای وارده ناشی از گزارشگری، به او و وابستگانش جبران ‌شود.

   بر اساس ماده یک مصوب این طرح، گزارش‌ اشخاص حقیقی و حقوقی افشاگر فساد باید حداقل متضمن اطلاعاتی شامل نام و عنوان دستگاه محل وقوع فساد، شرح مختصر رفتار ارتکابی و اسم یا عنوان، سمت یا جایگاه شغلی اشخاص مظنون به ارتکاب فساد باشد. دادستان‌ها، حفاظت اطلاعات قوه‌قضائیه، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز به‌عنوان نهادهای دریافت‌کننده گزارش‌های فساد اقتصادی تعیین شدند.
   هوانیروز ارتش از سامانه‌های جمر و هشداردهنده موشک‌های لیزری و حرارتی در بالگردها رونمایی کرد. رونمایی از این دستاوردها روز گذشته در جریان افتتاح موزه دفاع مقدس هوانیروز ارتش انجام شد. این سامانه‌ها در صورت نصب روی بالگرد‌ها هشدارهای لازم را در مورد قفل موشک‌‌های هدایت لیزری و حرارتی روی بالگرد به خلبان می‌دهند تا وی بتواند در زمان مناسب از سامانه‌های چف و فلر برای منحرف کردن این موشک‌ها و در نتیجه حفاظت از بالگردها در مقابل این تهدیدات استفاده کند.
 
  جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل از ابلاغ طرح راهبردی حفاظت از زیرساخت‌های کشور توسط رئیس‌جمهور خبر داد.

جستجو
آرشیو تاریخی