کار تیم‌ملی والیبال ایران 27 فروردین برای سال حساس شروع می‌شود

دو سورپرایز در فهرست عطایی!

مهری رنجبر
روزنامه نگار

بهروز عطایی به ستاره‌های والیبال آماده‌باش داد. والیبال ایران سال 1402 روزهای حساس و شلوغی دارد، از لیگ ملت‌های 2023 به میزبانی ژاپن، هلند، امریکا و لهستان گرفته تا قهرمانی مردان آسیا در ایران، بازی‌های آسیایی در چین و انتخابی المپیک مردان در ژاپن، چین و برزیل.سرمربی تیم ملی والیبال، این بار ستاره‌ها را در لیستش نوشت، برای عطایی که به قول خودش مصالح ملی مهم است تا سال سخت را با بهترین نتیجه تمام کند بازیکنان فرقی ندارند. چه سیدمحمد موسوی باشد که امسال، قبل از قهرمانی جهان 2022، بدون هماهنگی با او و مصاحبه با خبرنگاران، با حرف‌های تندش قید تیم ملی را زد، امیر غفور ارزشمند‌ترین بازیکن لیگ برتر که با بازی‌های درخشانش همه را وادار به تحسین کرد، یا پوریا خانزاده پدیده لیگ برتر. البته اسم بعضی از بازیکنان ملی‌پوش هم مثل ابوالفضل قلی‌پور و صابر کاظمی هم دیده نمی‌شود.
سیدمحمد موسوی، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی، محمد ولی‌زاده، مهدی جلوه، محراب ملکی‌سرخی، امیررضا سرلک، محمد فلاح زرچوب، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، محمدجواد معنوی‌نژاد، مرتضی شریفی، پوریا حسین‌خانزاده، میثم صالحی، شهروز همایونفر منش، مبین نصری، احسان دانش‌دوست، آرمین افشین‌فر، سلیم چپرلی، اسماعیل مسافر، امین اسماعیل‌نژاد، بردیا سعادت، علی حاجی‌پور، امیر گل‌زاده، امیر غفور، محمدطاهر وادی، علی رمضانی، جواد کریمی، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی و محمدرضا مؤذن 31 بازیکنی هستند که بهروز عطایی 36 روز دیگر کار را برای سال سخت شروع می‌کند. البته او برای لژیونرها و بازیکنان تیم شهداب یزد بابت حضور در رقابت‌های باشگاه‌های قهرمانی آسیا فرجه قائل شده است. قرار است لژیونرها با پایان لیگ‌های اروپایی و شهدابی‌ها بعد از قهرمانی باشگاه‌های آسیا به جمع اردونشینان اضافه شوند.
سرمربی تیم ملی البته نه تنها در ترکیب بازیکنان اردونشین که حتی ترکیب همکارانش را هم کمی تغییر داده است.
اکبرمحمدی سرپرست، علیرضا طلوع‌کیان و محمود افشاردوست به عنوان مربی، حسین خوریانی و امین علی‌اکبری آنالیزور، نیما ده‌پناه پزشک، رضا قلی‌پور تراپیست و حمزه فتحی ماساژور همکاران او هستند. البته قرار است یک تمرین‌دهنده خارجی و یاناس ویچیچ مربی بدنساز لهستانی هم به کادر فنی اضافه شوند.

 

عطایی:مصالح کشور اولویت دارد

شاید کمتر کسی فکر می‌کرد بهروز عطایی بعد از اتفاقی که در آخرین روز اردوی تیم ملی برای قهرمانی جهان افتاد، دوباره اسم سرعتی‌زن ملی‌پوش را بیاورد. اما سیدمحمد موسوی اولین اسمی بود که در لیست اردونشینان تیم ملی نوشته شده است. عطایی در این باره می‌گوید: «هیچ مشکلی نبود و برای ما مصالح کشور اولویت دارد. سیدمحمد موسوی هم جزو بازیکنان باکیفیت ایران است و ما هم از بهترین‌ها استفاده می‌کنیم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم.»

 

غفور: دعوت به اردو افتخار است

امیر غفور پشت خط‌زن سابق تیم ملی، در لیگ برتر یک سرو گردن بالا‌تر از بازیکنان دیگر نشان داد. او هرچند گفته بود برای قهرمانی شهداب یزد در لیگ برتر جنگیده، نه اینکه خودش را به تیم ملی ثابت کند، اما اسمش در لیست اردونشینان هست. هر چند همان موقع وقتی حرف از دعوتش به اردو شد، ترجیح داد حرفی نزند و حالا هم تنها به این حرف اکتفا می‌کند: «دعوت به اردوی تیم ملی باعث افتخار است.»

 

موسوی: به تیم ملی کمک می‌کنم

سیدمحمد موسوی، ستاره والیبال 8‌ماه پیش و درست قبل از سفر تیم ملی به لهستان، با انتقادات تندش به کمبودها قید بازی در قهرمانی جهان را زد. او اما دوباره به اردو دعوت شده و به قول خودش برای کمک به تیم می‌آید: «آقای عطایی در جلسه‌ای نظرات مرا گرفت، او درباره نکاتی که سری قبل اجرا نمی‌شد، با من همفکر بود. با هم به توافق رسیدیم و من برای کمک به تیم ملی به اردو می‌روم.»

جستجو
آرشیو تاریخی