سوپراستار بسکتبال برای فیزیوتراپی به تهران برگشت

حدادی: چینی‌ها با بهترین روش درمانم کردند

پریسا غفاری
روزنامه نگار

حامد حدادی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران بعد از پشت سرگذاشتن دوره نقاهت به ایران بازگشت. سوپراستار بسکتبال ایران که در لیگ چین با تیم سیچوآن قرارداد داشت، دو ماه پیش، با مصدومیت شدید آشیل پای راستش، چاره‌ای جز جراحی نداشت. حدادی پس از جراحی مدت زمانی دور از هرگونه تحرک و فشار تمرینی در استراحت مطلق بود. او سه هفته پیش از روی ویلچر بلند شد و دو هفته بعد از آن هم تمرینات سبک را آغاز کرد. ملی‌پوش بسکتبال همه مراحل درمان و نقاهت را در چین و زیر نظر متخصصان چینی انجام داد. حدادی حالا به ایران بازگشته تا ادامه دوران نقاهتش را زیر نظر پزشکان ایرانی دنبال کند. حدادی از دو روز پیش جلسات فیزیوتراپی را هم در تهران آغاز کرده است.
کاپیتان تیم ملی بسکتبال با آسیب‌دیدگی و جراحی، حضور در پنجره ششم و پایانی انتخابی جام جهانی و دیدار با ژاپن و چین را از دست داد. اما به نظر می‌رسد پس از تکمیل درمان و با پایان دوره نقاهتش، با بازگشت به تیم ملی، همان حامد حدادی باشد و برای تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۳ و بازی‌های آسیایی بازی کند. ایران یکی از 32 تیم حاضر در جام‌جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال است که شهریورماه به میزبانی مشترک ژاپن، فیلیپین و اندونزی برگزار می‌شود.
حامد حدادی بازیکن تأثیرگذار تیم ملی ایران، ناخودآگاه هر مربی را وادار به انتخابش می‌کند، حتی حالا که 37 ساله شده است. سعید ارمغانی، سرمربی تیم‌ملی در این خصوص می‌گوید: «من تمام این مدت در تماس با حدادی پیگیر درمانش بودم. ما می‌دانیم او بهترین بازیکن ایران است و اگر در تیمش بازی نکند لطمه خواهیم خورد اما سلامتی حدادی واجب‌تر از بازی کردن بود، تا بتوانیم در مراحل بعدی که سخت‌تر از پنجره‌های انتخابی است او را داشته باشیم. هنوز نتوانسته‌ایم مهره‌ای مطمئن مثل او برای تیم ملی پیدا کنیم. هر مربی آرزو دارد حدادی در ترکیبش باشد.»
 حامد حدادی که در پنجره ششم انتخابی جام‌جهانی بزرگ‌ترین غایب تیم ایران بود، مطمئن است به‌زودی کنار هم‌تیمی‌هایش قرار می‌گیرد، او در این خصوص بیان می‌کند: «مصدومیت شدیدی برایم پیش آمد و متأسفانه درمان آشیل ماه‌ها طول می‌کشد. پزشکان چینی بهترین روش درمانی را به کار بردند تا زودتر دست به توپ شوم، ولی می‌دانم حداکثر تا خردادماه نمی‌توانم به میدان بروم، اما مطمئن باشید به‌زودی با تکمیل درمانم، برای مردم خوب کشورم خواهم جنگید. فعلاً فیزیوتراپی و بدنسازی می‌کنم، ولی روی پایم نمی‌توانم زیاد فشار بیاورم.» حامد حدادی از صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی خوشحال است و ابراز می‌دارد: «خیلی خوشحالم که بازیکنان نتیجه تلاش‌شان را دیدند. ما بازیکنان جوانی داریم که باید خودشان را در این رویداد بزرگ نشان دهند و اثبات کنند که بسکتبالیست‌های خوبی هستند. ما باتجربه‌های تیم هم سعی خواهیم کرد تجربیات‌مان را در اختیارشان بگذاریم. به امید موفقیت تیم ملی در جام‌جهانی و بازی‌های آسیایی.»

جستجو
آرشیو تاریخی