صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و هشت - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و هشت - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۶

گزارش و خبر

پورتو در انتظار گل شماره 100 با ستاره ایرانی
خبرنگار امریکایی: طارمی
بهترین بازیکن آسیاست

برد 3-2 پورتو در جدال برابر استوریل پرایا که با پنالتی مهدی طارمی به دست آمد، باعث شد تا این مهاجم بوشهری، تعداد گل‌هایش با لباس اژد‌ها را به عدد 71 برساند و در جدول برترین گلزنان خارجی تاریخ پورتو، به موسی مارگا برسد؛ موضوعی که روزنامه اوجوگو در شماره دیروز خود به آن اشاره کرد و نوشت که طارمی اکنون فرصت دارد تا رکورد‌های دیگری را جابه‌جا کند. علاوه بر اینکه فرصت عبور از مارگا در دیدار برابر اینتر برای مهدی وجود دارد، او می‌تواند با باز کردن دروازه نراتزوری، تعداد گل‌‌های پورتو در تمامی دیدار‌های این فصل را به عدد 100 برساند که رکورد جالبی محسوب می‌شود. این یک گل حتی می‌تواند برای صعود نیز کافی باشد به شرطی که پورتو در ضربات پنالتی از سد حریف خود عبور کند اما مطمئناً استراتژی برای کسب پیروزی با اختلاف دو گل هم وجود دارد که می‌تواند تیم سرجیو کونسیسائو را راهی مرحله بعد کند. در زمان برگزاری مسابقه رفت پورتو و اینتر، طارمی در 10 دیدار تنها 2 گل به ثمر رسانده بود. اما خبر خوب این است که این بازیکن ایرانی اخیراً عملکرد بسیار خوبی داشته و در سه دیداری که پورتو پس از شکست در میلان برگزار کرده، طارمی دروازه ژیل ویسنته و استوریل پرایا را باز کرده و مقابل چاوز نیز یک پاس گل داده است. این در حالی است که مجموع دقایق حضور او در این سه دیدار به 120 دقیقه می‌رسد. با این حال، طارمی با 2791 دقیقه حضور در ترکیب اژدها، سومین بازیکن فعال پورتو است. طارمی که در سومین فصل حضورش در پورتو همچنان به درخشش خود در این تیم ادامه می‌دهد، در این فصل در 38 بازی مختلف برای پورتو به میدان رفته و آمار 22 گل‌ و 12 پاس‌گل را از خود برجای گذاشته است. در این شرایط، زچ لووی خبرنگار امریکایی که با رسانه‌‌های مختلفی همچون شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی اسپورتس» و شبکه رادیویی «تاک اسپورت» انگلیس همکاری دارد، نوشت: طارمی در سال 2019، آسیا را برای اولین بار در دوران حرفه‌ای‌اش ترک کرد. از آن زمان او در هر فصل در فوتبال پرتغال بیش از 21 گل به ثمر رسانده است. 21 گل در فصل 20-2019، 23 گل در فصل 21-2020، 26 گل در فصل 22-2021 و 22 گل در فصل 23-2022. با توجه به فرم ناامید کننده هیونگ‌مین سون در این فصل، یک بحث جدی وجود دارد که طارمی بهترین بازیکن حال حاضر فوتبال آسیاست. هر چند بسیاری از بازیکنان دیگر همانند کائوری میتوما، کیم‌مین جائه، دایچی کامادا و... هستند که می‌شود در این زمینه در موردشان بحث کرد.

 

پیروزی پرگل شاگردان قلعه نویی

هفته بیست و سوم لیگ برتر دیروز پیگیری شد که طی آن، آلومینیوم در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک، برابر پیکان به تساوی بدون گل رضایت داد. دیدار هوادار و مس کرمان در ورزشگاه دستگردی تهران هم 1-1 به پایان رسید. در این دیدار احمد نصیری (20) برای مس گلزنی کرد اما هوادار با گل دقیقه 88 حسین ابراهیمی از شکست گریخت. در دیگر دیدار هم گل‌گهر و نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان برابر هم قرار گرفتند که بانتیجه پرگل 4-0به سود شاگردان قلعه نویی به پایان رسید تا سرمربی شدن او در تیم ملی برایش خوش‌یمن باشد. رضا شکاری (30) مرتضی تبریزی (45) علی اصغر عاشوری (4+45) و یونس شاکری (91) برای سیرجانی‌ها گلزنی کردند.گفتنی است دیدارهای این هفته، امروز با برگزاری دو مسابقه دیگر به پایان می رسد که طی آن، ذوب آهن از ساعت 15 در ورزشگاه فولادشهر میزبان نساجی است و صنعت نفت هم از ساعت 16 در ورزشگاه تختی آبادان با ملوان دیدار می‌کند.

 

قلعه‌نویی به دنبال دستیاران خارجی

پس از انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی، حالا نوبت انتخاب دستیاران او است. شنیده می‌شود قرار است دو یا سه دستیار خارجی برای کمک به قلعه‌نویی به کادر فنی تیم ملی اضافه شوند. همچنین قلعه‌نویی قصد دارد در کادر فنی خود از دو دستیار داخلی هم استفاده کند. او می‌خواهد مربی بدنساز و تمرین‌دهنده خارجی باشند، همچنین در صورت امکان مربی دروازه‌بان یا کمک مربی هم خارجی باشد. فدراسیون فوتبال اصرار دارد دستیاران خارجی هرچه زودتر مشخص شوند، اما به نظر می‌رسد در فیفادی پیش‌رو این اتفاق رخ نمی‌دهد و دستیاران خارجی پس از فیفادی به کادر فنی تیم ملی ایران اضافه می‌شوند، اما دستیاران داخلی در دو بازی دوستانه تیم ملی کنار قلعه‌نویی خواهند بود.

 

نکونام گزینه سیرجانی‌ها

حیدر افسری، سرپرست تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان دیروز اعلام کرد این باشگاه در زمینه سرمربیگری قلعه نویی در تیم ملی هنوز مکاتبه‌ای از سوی فدراسیون فوتبال دریافت نکرده است. با وجود این دیروز حتی گزینه جانشینی قلعه نویی در گل گهر هم مشخص شد و شنیده می شود مسئولان گل‌گهر مذاکراتشان را با جواد نکونام سرمربی پیشین فولاد خوزستان آغاز کرده‌اند و این مربی در یک قدمی قبول هدایت گل گهر قرار دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی