صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و هشت - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و هشت - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

  امیر قاسمی، سرپرست ستاد گردشگری معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرد: در مبادی ورودی شهر و ۱۵ بوستان‌ امکان اسکان مسافران نوروزی پیش‌بینی شده و بسته‌های نوروزی و اطلاعات گردشگری به شهروندان و میهمانان نوروزی ارائه می‌شود.
 علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست بر ضرورت استفاده از انرژی اتمی برای حفظ محیط‌ زیست تأکید کرد. او گفت: از انرژی‌های نو می‌توان در مباحث مربوط به آلایندگی‌های آب و خاک و هوا بهره برد.
 مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران اعلام کرد که فصل جابه‌جایی درختان به اتمام رسیده و امکان جابه‌جایی دیگر وجود ندارد.
 حسن اکبری، معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ضرورت تغییر الگوی توسعه کشور گفت: در ایران ۳۰۹ منطقه حفاظت شده تحت مدیریت مناطق چهارگانه وجود دارد که در این مناطق ۲ هزار گونه مهره دار وحشی و بیش از هشت هزار گونه گیاهی شناسایی شده است.
 مهدی قیصری‌نیک، معاون امور موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶۵۶ هزار و ۹۸۳ نفر از موزه‌های آستان قدس رضوی دیدن کردند.
 وزارت فرهنگ و گردشگری چین اعلام کرد صدور مجوز سفرهای گردشگری گروهی برای شهروندانش را از تاریخ ۱۵ مارس (۲۴ اسفند) به ۴۰ کشور دیگر از جمله ایران از سرگرفته است.
 سرهنگ عباس عرب، فرمانده انتظامی مهدی‌شهر از کشف پوست یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در این شهرستان خبر داد و گفت: در این راستا یک قاچاقچی پوست دستگیر شد.
 علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: ظرفیت اقامت گردشگران نوروزی سال ۱۴۰۲ در این استان تا حدود یکصد هزار نفر در شبانه‌روز پیش‌بینی شده است.
 علی صالحی، دادستان تهران گفت: در راستای احیای حقوق عامه و حفظ محیط زیست، طرح پاک‌سازی و جمع‌آوری واحد‌های غیرمجاز نگهداری و تفکیک زباله و پسماند در منطقه هرندی، واقع در منطقه 12 شهرداری تهران، اجرا شد.
 فرشید رحمانی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس از رفع تصرف ۲۹۷ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و ملی این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون با دستور مقام قضایی خبر داد و گفت: مساحت یک فقره از این اراضی خلع ید شده در حوزه آق‌بند، ۹۳ هکتار بود که پس از رفع تصرف در آن بذرپاشی مرتعی انجام شد.
جستجو
آرشیو تاریخی