صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و هفت - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و هفت - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

قول براندازها
برای پیوستن به FATF!
 خبر اول اینکه، چهره‌هایی از رسانه‌های بیگانه که اغتشاشات و تروریسم خیابانی را راهبری کردند با انتشار متنی تحت عنوان منشور همبستگی از دولت‌های غربی خواستند تا برای براندازی به یاری آنها بیایند. رضا پهلوی، مسیح علی‌نژاد، شیرین عبادی و حامد اسماعیلیون در کنار عبدالله مهتدی دبیرکل گروهک تجزیه طلب کومله تلاش کردند تا پس از شکست نشست‌های ناکام گذشته و اختلافات در تجمعات بار دیگر با یک متن جدید اعلام همبستگی کنند! این چهره‌ها که تا پیش از این از قتل نیروهای حافظ امنیت با کلیدواژه «خرابکاری شرافتمندانه» یاد می‌کردند، در متن خود متعهد شدند که به کنوانسیون منع شکنجه نیز پایبند باشند! همچنین لغو پیمان‌های اقتصادی ایران و پیوستن به کارگروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF نیز از دیگر وعده‌های این متن در راستای جلب‌نظر غربی‌ها است.

ملاقات خبرنگار وطن‌فروش
با سفیر رژیم صهیونیستی
 خبر دیگر اینکه، فرایند آشکارشدن روابط پنهان چهره‌های ضدایرانی با رژیم صهیونیستی، به مسیح علینژاد رسید. سفیر این رژیم در سازمان ملل از ملاقات خود با علینژاد، فعال ضدایرانی ساکن در امریکا خبر داد. ناظران، با توجه به اعلام این خبر از سوی سفیر رژیم صهیونیستی، آن را به معنای آشکارشدن ارتباط پنهان این فعال ضدایرانی با رژیم صهیونیستی می دانند. پیش از این، با مصاحبه اختصاصی اینترنشنال با نخست وزیر رژیم صهیونیستی، این پیوندها و حتی چرخش‌های جریان ضدایرانی با صهیونیست‌ها بیش از پیش عیان شده بود.  

ادعای المانیتور درباره تبادل زندانی میان ایران و امریکا
 دست آخر اینکه،  مصاحبه سیامک نمازی با «سی‌ان‌ان» از زندان اوین و خطاب قرار دادن جو بایدن، از سوی المانیتور به عنوان نشانه نزدیک بودن احتمال توافق مبادله زندانی میان ایران-امریکا تعبیر شد.این ادعا در حالی است که این رسانه به نقل از یک مقام آگاه ایرانی نوشت: «هیچ دلیل سیاسی برای اجازه برقراری این تماس وجود نداشت بلکه به عنوان مسأله‌ای بشردوستانه و بنا به درخواست او [سیامک] تأیید شد.» این مقام ایرانی افزود: «ما از دو سال پیش برای تبادل آماده بودیم. بهتر است از امریکا در مورد گام بعدی بپرسید.»

جستجو
آرشیو تاریخی