صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و هفت - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و هفت - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲

دیروز‌چه‌خبر؟

ما خبرهای مهم شنبه 20 اسفند را اینجا برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم:

 

  دفتر مطبوعاتی ریاست‌جمهوری بلاروس اعلام کرد، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور این کشور، 12 مارس (امروز) به ایران سفر می‌کند.
 
  حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه با «بختیار سعیداف» سرپرست وزارت خارجه ازبکستان دیدار و گفت‌و‌گو کرد. در این دیدار طرفین پیرامون مهم‌ترین مسائل بین‌الملل بحث و تبادل نظر کردند.
 
  وزارت خارجه جمهوری‌آذربایجان از احضار سیدعباس موسوی سفیر ایران به وزارت خارجه این کشور خبر داد. مقامات دیپلماتیک باکو در پی این احضار مدعی شدند: در ۱۱مارس ۲۰۲۳، یک هواپیمای نظامی جمهوری اسلامی ایران از ساعت ۰۹:۴۴ تا ۱۰:۲۶ پروازی بی‌وقفه در مرز جمهوری‌آذربایجان-ایران انجام داده و از منطقه زنگیلان به بیله‌سوار مسیری رفت و برگشت را طی کرد.
 
  پیکر مرحوم حسن غفوری‌فرد روز شنبه در حرم مطهر رضوی تشییع و در صحن آزادی به خاک سپرده شد. در آیین تشییع و خاکسپاری مرحوم غفوری‌فرد، حجت‌السلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از روحانیون و خطبا و دوستداران آن مرحوم حضور داشتند.
 
  نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در قالب هیأتی پارلمانی به منظور شرکت در نشست یکصدوچهل‌وششمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی(IPU) به منامه (بحرین) سفر کردند.  دستور کار این اجلاس؛ بررسی موضوع هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و اشاعه فرهنگ تحمل و رواداری در میان ملت‌‌هاست و در سایر کمیته‌ها موضوعاتی از قبیل مقابله با حملات و جرایم سایبری از طریق قانونگذاری مؤثر و بررسی بیلان منفی کربن جنگل‌ها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

  انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از اختصاص 15 هزار میلیارد ریال اعتبار در دولت سیزدهم برای رفع مشکلات پیش روی بانوان  خبر داد .
به گفته وی این اعتبارات جدای از اعتبارات مشترک ویژه خانواده بوده که از محل اعتبارات در زمینه‌های مختلف از جمله اشتغال، سلامت، زیرساخت‌های ورزشی، فرهنگی و آموزش مختص بانوان هزینه می‌شود.

  محسن اسلامی مدیرکل دفتر امور انتخابات وزارت کشور اعلام کرد: دوره آموزشی مشترک مجریان و ناظران انتخابات، برای اولین بار از سوی ستاد انتخابات کشور در نیمه دوم اسفندماه جاری برگزار می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی