صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و هفت - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و هفت - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۱

اخبار

بازنگری تخفیف‌ تعرفه‌های خدمات دریایی و بندری
مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌های سازمان بنادر مطرح کرد: تخفیف تعرفه‌های خدمات دریایی و بندری در حال بازنگری است. خسروسرایی، اصلاح ساختار تعرفه و راه‌اندازی سامانه تعرفه و سامانه یکپارچه صدور صورتحساب را از مهم‌ترین دستور کارهای سال آینده سازمان بنادر در این حوزه اعلام کرد.
مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه نوزدهمین همایش کارشناسی تعرفه در بندر شهید رجایی اظهار کرد: اجرای طرح مطالعاتی اصلاح ساختار تعرفه تأثیر بسیار زیادی در اجرای سیاست‌های دولت الکترونیک، شفاف‌سازی و رضایت‌مندی مشتریان و ذینفعان خواهد داشت.
وی ادامه داد: تخفیفات اعطایی در تعرفه‌های خدمات دریایی و بندری با هدف اثربخش بودن و هماهنگی بیشتر رویکردهای تعرفه‌ای با سیاست‌های کلی کشور در حال بازنگری است و یکی از دغدغه‌های اصلی در این کار بهره‌مند شدن مصرف‌کننده نهایی از تخفیفات است.
به گفته مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌ها سازمان بنادر و دریانوردی؛ آنچه که در قانون تسریع به سازمان بنادر تکلیف شده، تعرفه‌گذاری اثر برای تسهیل ورود و خروج شناورها و کالا و کانتینر به بنادر کشور است. سرایی بیان کرد: افزایش بهره‌وری و اثربخشی از تجهیزات و تأسیسات بندری و دریایی و جذب بیشتر کشتی، کالا و کانتینر و کمک به بهبود شرایط اقتصادی فعالیت‌های دریایی و بندری برای جذب سرمایه‌گذاری و بهبود کیفیت خدمات با ابزار نظام تعرفه‌ای از مهم‌ترین موارد در حال پیگیری است. وی با اشاره به برگزاری نوزدهمین همایش کارشناسی تعرفه در بندر شهید رجایی گفت: با توجه به اجرای طرح اصلاح ساختار تعرفه‌ها برای ساده بودن ساختار، منصفانه بودن تعرفه‌ها، توجه به منافع اقتصادی ملی نحوه پیاده‌سازی و ممیزی این موارد با توجه به حضور کارشناسان و دست‌اندرکاران اجرای تعرفه در بنادر کشور به بحث و نظر گذاشته شد. گفتنی است؛ با توجه به اهمیت تعرفه خدمات دریایی و بندری در زنجیره حمل و نقل و لجستیک در خدمات بندری و دریایی و برای تشریح تغییرات اعمال شده در کتابچه تعرفه‌های سال آینده با حضور مدیران، کارشناسان و دست‌اندرکاران اجرای تعرفه‌های مصوب خدمات بندری و دریایی در بنادر کشور، نوزدهمین همایش دو روزه کارشناسی تعرفه سازمان بنادر و دریانوردی در بندر شهید رجایی برگزار شد.

 

ایران ۵۰ تاکسی دریایی برای ساحل‌عاج می‌سازد
ایران از امضای تفاهمنامه ساخت ۵۰ فروند تاکسی دریایی برای کشور ساحل عاج خبر داد.
طبق اعلام مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران در جریان اجلاس بین‌المللی همکاری‌های علمی اقتصادی ایران و کشورهای غرب آفریقا، تفاهمنامه ساخت 50 فروند شناور مسافری میان ایزوایکو و ساحل عاج با حضور معاون اول رئیس جمهور امضا شد.
همچنین 20 سند توافق دیگر نیز میان ایران و کشورهای غرب آفریقا در حوزه‌های مختلف به امضا رسید.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی