صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۵

«تروریسم کور» 8 نفر را در هامبورگ کشت

وصال روحانی
خبرنگار

یک مرد مسلح عصر روز پنجشنبه گذشته (18 اسفند) با حضور در محل انجمن موسوم به «شاهدان یهوه» در هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان حاضران را به رگبار بست و حداقل هشت نفر از آنها را کشت.
به گزارش نشریه اشپیگل آلمان، فرد تروریست عضو سابق همین انجمن (شاهدان یهوه) بوده است. پلیس همچنین احتمال می‌دهد، یکی از جنازه‌های یافت شده در ساختمان، مربوط به فرد تیرانداز باشد که در جریان حمله متقابل اعضای انجمن جان باخته باشد. واقعیت امر هر چه باشد، این رخداد کل آلمان را در 48 ساعت گذشته تکان داده و مردم را وحشت‌زده کرده و پس از سکونی کوتاه مدت و موقتی، ناامنی و عملیات تروریستی را به نقشه لرزان اروپا بازگردانده است. این احساس را حتی می‌توان در اظهارات اولاف شولتز، صدراعظم آلمان هم شاهدبود که پنجشنبه شب در یک اظهار نظر کوتاه تیراندازی گسترده به سوی افرادی عمدتاً غیرمسلح را یک حرکت بسیار تند بیرحمانه خواند و آن را باعث تأسف عمیق خواند.
روز جمعه در حالی که برف به طور پیوسته اما ریز و سبک در شهر هامبورگ می‌بارید، مأموران امنیتی آلمان به تجسس در داخل و بیرون عمارت محل این حادثه پرداختند. نانسی فائزر وزیر کشور آلمان هم متذکر شد پلیس جنایی هامبورگ و عوامل تجسس فرستاده شده از سوی دولت مرکزی در حال جمع‌آوری تکه‌های این پازل تلخ هستند تا مشخص شود دقیقاً چه روی داده است. روزنامه بیلد هم روی سایت اینترنتی خود ویدیوی کوتاهی را گذاشت که نشان می‌دهد یک مرد مسلح از پشت پنجره باز یک ساختمان مقابل انجمن در حال تیراندازی به داخل عمارت است و در کسری از ثانیه، جریان برق در محل هدف‌گیری شده از کار می‌افتد. آژانس خبری DPA آلمان هم گزارش داد به محض شروع تیراندازی، بعضی شبکه‌های خبری و سایت‌های فضای مجازی با ارسال پیام‌هایی، مردم را از وقوع این اتفاق تلخ مطلع ساخته و آنان را از حضور در خیابان ها برحذر داشته‌اند.در همین ارتباط، پیتر چنتشر، شهردار هامبورگ هم تأسف عمیق خود بابت بازگشت «تروریسم کور» به آلمان و به واقع کل قاره سبز را ابراز داشت و در پیامی متذکر شد: «جز اندوه عمیق و ابراز همدردی با خانواده قربانیان، حرفی برای گفتن ندارم. این تسلای خاطر را البته برای خسران دیده‌های این واقعه اسفبار دارم که تحقیقات پیرامون این اتفاق با وسعت و دقت ادامه دارد و بزودی تمام جزئیات روشن و برای تنویر افکار عمومی اعلام می‌شود و مجازات‌های مقرر نیز اجرا خواهد شد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی