صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۵

سیدحسن نصرالله توطئه اصلی غرب را ایجاد ناامیدی عنوان کرد

برای ساعت صفر نبرد آماده ایم

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت سی‌امین سالگرد تأسیس مؤسسه اسلامی آموزش و پرورش (مدارس المهدی) با تأکید بر اینکه پروژه امریکا در خاورمیانه گسترش یأس و ناامیدی در ملت‌ها بود، از پیروزی مقاومت خاورمیانه بر چنین توطئه‌هایی خبر داد. به گزارش ایرنا، سیدحسن نصرالله با اشاره به وضعیت ناگوار فرهنگی و انحطاط اخلاقی در جوامع غربی و ترویج رفتارهای غیراخلاقی و بی‌بند و باری از سوی امریکا گفت: «وزارت خارجه امریکا از همه سفارتخانه‌های خود خواسته است در کشورهایی که فعالیت می‌کنند، همجنس‌گرایی را ترویج و از آن دفاع کنند و هر کسی را که با آن مخالفت کند، محکوم کنند. امریکا همه اینها را هدفمند انجام می‌دهد.»
وی خطرناک‌ترین یأس و ناامیدی را قبول اشغالگری و شروط اشغالگری و تسلیم شدن دانست و گفت: «اما مقاومت در لبنان با همه گروه‌ها از منظر امید به حرکت درآمد. ما می‌توانیم این دشمن را شکست دهیم و به دوران سرکشی اسرائیل پایان دهیم و این ارتش را که شکست‌ناپذیر عنوان شده بود، از بین ببریم.  مقاومت نتیجه امید بود و تسلیم شدن نتیجه یأس. مقاومت پیروزی‌های عظیمی با امید به دست آورد.»
سیدحسن نصرالله پیروزی سال 2006 لبنان بر ژیم صهیونیستی را نمونه‌ای از این موفقیت‌ها عنوان کرد و گفت: «مقاومت همان امیدی است که پیروزی‌های سریعی علیه دشمن اسرائیلی رقم زد. در سال ۲۰۰۰ میلادی، مقاومت با این امید ادامه داد و در سال ۲۰۰۶ میلادی مقاومت با امید پایداری و استقامت کرد.»  او همچنین پروژه امریکا در عراق و افغانستان را شکست‌خورده توصیف کرد و گفت: «دشمن کشتار و کوچاندن و ویران کردن خانه‌ها را نیز با هدف تقویت روحیه یأس و ناامیدی در ما مرتکب شد. در جریان کشتار بئر العبد در سال ۱۹۸۵ میلادی بیش از ۷۵ نفر شهید و ۲۷۰ نفر دیگر زخمی شدند و هدف از این کشتار که با دستور امریکا بود، ایجاد یأس و ناامیدی در قلوب ما بود.» وی به غرب هشدار داد: «به همه کسانی که ما را به کشتن و محاصره تهدید می‌کنند تأکید می‌کنیم، با کشتن تسلیم نمی‌شویم و اراده ما اصلاً متزلزل نمی‌شود. ما احساس ضعف نخواهیم کرد زیرا به خداوند، ملت و نسل و جوانان خود ایمان راسخ داریم. انتظار تسلیم شدن از ما نداشته باشید.»
 
اعمال فشار غرب با ایجاد بحران معیشتی و فرهنگی
دبیرکل حزب‌الله لبنان یکی دیگر از ترفند‌های غرب برای مقابله با لبنان را ایجاد بحران سیاسی در این کشور با استفاده از ایجاد بحران معیشتی عنوان کرد و گفت: «تسلیم نشوید و ناامید نگردید؛ زیرا نتیجه ناامیدی، تسلیم شدن است. دشمن می‌خواهد ما تسلیم شویم اما هرگز انتظار تسلیم شدن ما را نداشته باشید. راه‌حل‌ها در لبنان موجود است و نباید تسلیم شروط بین‌المللی و منطقه‌ای شویم و کسانی که تسلیم شوند نجات پیدا نمی‌کنند.»
وی همچنین هشدار داد: «اگرچه دشمن تلاش می‌کند با جنگ شناختی ذهن نسل‌های جدید را نسبت به حقایق موجود دچار اختلال ادراکی کند، اما نبرد اصلی، نبرد برای آزادی فلسطین است. ما برای این نبرد کاملاً آماده‌ایم و منتظر ساعت صفر هستیم.» دبیر کل حزب الله لبنان سپس گفت: «دخالت امریکایی‌ها در این زمینه می‌تواند اهمیت نبرد و پیامدهای اصلی درگیری پیش رو را افزایش دهد.»
سیدحسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل فرهنگی که جامعه لبنان و بسیاری دیگر از کشورهای خاورمیانه با آنها درگیر هستند، پرداخت و با تأکید بر اینکه امریکا با انتقال فرهنگ شیطانی غرب، آداب و رسوم و فرهنگ ما را هدف قرار داده است، از جمله خطرات در این زمینه را خطر مواد مخدر و انتشار آن دانست و گفت: «کسانی که مواد مخدر را در جامعه رواج می‌دهند و با آن تجارت می‌کنند از بدترین فاسدان در زمین هستند.
ایمن‌سازی مدارس یک اصل بوده و آموزش و پرورش راهبر آن است. در مدارس غربی فریادها را در نتیجه لغزش‌ها و عدم ایمن‌سازی‌ها می‌بینیم. کسانی هستند که علم دارند اما از بدترین شرایط برای سوءاستفاده از مردم استفاده می‌کنند و بنابراین ما بر تربیت و آموزش تأکید داریم.»
وی دو راهکار برای مقابله با چنین مسائلی ارائه و اعلام کرد: «نخست باید نتایج را درمان کرد و بر اساس آن اگر فردی معتاد شد با برنامه و پزشکی و روانکاوی او را درمان کرد یا قاچاقچیان را بازداشت و زندانی کرد اما روش دیگر این است که با الگوبرداری از راه انبیای الهی در راستای تقویت بهبود شرایط روحی و روانی نسل‌ها و تعلیم و تربیت آنها گام برداشت. بر این اساس، اگر جوانان را در خصوص پرهیز از ارتکاب گناه و معصیت و هرچه بدی هست، تربیت کنیم و این ارزش‌ها در ذهن و وجود آنها ملکه شود، آنها در مقابل آسیب‌ها و فسادها و هرگونه انحطاط و خشونتی مصون می‌شوند.»
دبیرکل حزب‌الله با اشاره به اینکه اعتصاب راه‌حل بحران لبنان نیست، از معلمان خواست سال تحصیلی را ادامه دهند و به اعتصاب برنگردند. زیرا: «معلم در مدرسه وظیفه پیامبری بر عهده دارد یعنی دغدغه او باید موفقیت و تعالی همه دانش‌آموزان باشد.

 

خبر پلاس

خاورمیانه بدون اسرائیل
دبیر کل حزب‌الله لبنان عصر دیروز نیز در سخنانی به مناسبت یادبود هفته فرمانده جهادی حاج «اسد صغیر»، خاورمیانه بدون اسرائیل را واقعیتی در آینده خواند. به گزارش خبرگزاری فارس، وی گفت: «سوریه و فلسطین بخشی از منطقه عربی هستند و بر اساس مسئولیت اخلاقی، ملی و دینی، نگران این کشورهای همسایه هستیم.هر آن چه که در فلسطین روی می‌دهد بر امنیت و حق حاکمیت حال و آینده لبنان تأثیر می‌گذارد.» وی تأکید کرد: «آیا می‌توانید امروز فلسطین را در کنار لبنان و بدون اسرائیل تصور کنید؟ این یک رؤیا نیست بلکه به خواست خدا یک واقعیت آینده است.»

جستجو
آرشیو تاریخی