صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲۲

جشنواره «جوانان برتر ایران زمین» با هدف تجلیل از جوانان برتر در 31 استان کشور برگزار شد

اهدای جوایز به بیش از 400 برگزیده در هفته جوان

مهسا قوی‌قلب
خبرنگار

 

در هفته گذشته با عنوان هفته جوان،  جشنواره‌ها و مراسم متنوعی در سراسر کشور انجام شد، از مهم‌ترین آنها جشنواره «جوان برتر ایران زمین» بود که در سراسر کشور و در استان‌های مختلف برگزار شد و در هر استان از ۱۲ جوان برتر تجلیل به عمل آمد. این جشنواره با هدف حمایت از جوانانی که در حوزه‌های مختلف شایستگی دارند، برنامه‌ریزی شد، البته جشنواره‌های دیگری نیز به موازات این جشنواره در کل کشور برگزار شده است.  
مجتبی تاجیک، دبیر ستاد گرامیداشت هفته جوان با اشاره به اینکه جشن اختتامیه و اهدای جوایز در بیش از 70 درصد استان‌ها برگزار شده است، به «ایران» گفت: تحت عنوان هفته جوان چندین جشنواره داشتیم، جشنواره برتر ایران زمین مهم‌ترین آنها بود که در همه استان‌ها برگزار شد و در آن دستگاه‌های تخصصی در 12 ماده 3 نفر را در هر ماده به دبیرخانه استانی معرفی کردند، شورای داوری تشکیل شد و از بین آنها یک نفر انتخاب شد و به دبیرخانه ملی جشنواره ورود پیدا کرده و دوباره داوری شدند. در نهایت از 31 استان هر کدام 12 نفر برگزیده شدند، تعداد کلی رزومه‌ها هم 1200 عدد بود و از این تعداد 400 نفر برگزیده نهایی شدند که عنوان جوانان برتر ایران زمین را به خود اختصاص دادند.
به گفته او، جشنواره دیگری هم در همین ایام به نام جشنواره «اتم» برگزار شد. برای این جشنواره که کاملاً هم مردمی بود، فراخوان عمومی داده شد و افراد جوانی که تصور می‌کردند مشکلی را در جامعه حل کرده‌اند به ما معرفی شدند و به رقابت با یکدیگر پرداختند. هیأت داوران این جشنواره هم عمدتاً از تشکل‌های مردمی بودند. او گفت: از «اتم» هم استقبال خوبی شد تا جایی که در برخی استان‌ها حدود 200 کاندید داشتیم و در نهایت از هر استان 3 نفر برگزیده شدند و در کل کشور 93 نفر توانستند به جوایز مربوطه دست پیدا کنند.
تاجیک در خصوص زمان اهدای جوایز و میزان آنها بیان کرد: در هر استان به طور جداگانه جشنی در نظر گرفته شده، در بیش از 70 درصد استان‌ها جشن مربوطه برگزار شده و جوایز هم به منتخبان اهدا شده است. برای جوایز جوان برتر رقمی در حدود 3 تا 5 میلیون تومان در نظر گرفته شد و در جشنواره «اتم» هم میزان 3 میلیون تومان برای جایزه پرداخت شده است. در کل در هفته جوان به بیش از 4 هزار نفر در عناوین مختلف جایزه اهدا شده است. در برخی استان‌ها به پیشنهاد استاندار مشوق‌های دیگری نیز علاوه بر ارقام اعلامی در نظر گرفته شد.

تقدیر از 15 جوان برتر استان تهران
جشن «جوانان برتر ایران زمین» به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و با هدف تجلیل از جوانان برتر استان تهران به موازات شهرستان‌ها در تالار ایوان شمس روز پایانی خود را جشن  گرفت. در این جشنواره که با حضور وحید یامین‌پور معاون امور جوانان برگزار شد، ۱۵ جوان برتر استان تهران مورد تقدیر قرار گرفتند و ۲ نفر از این برگزیدگان در قالب TED دلایل انتخاب خود را بیان کردند. 15 جوان تهرانی در رشته‌های تیراندازی،  فوتبال، پرتاب نیزه معلولان، رسانه، حفظ قرآن و نهج البلاغه، دانش‌بنیان، خوانندگی، امداد و نجات و... عنوان برتر را از آن خود کردند.
وحید یامین‌پور، معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان در این مراسم با اشاره به اراده عمیق جوانان گفت: دلیل این اراده این است که آنها تصمیم بزرگ را با ملاحظه کمتر می‌گیرند و گره‌ها توسط آنها راحت باز می‌شود، ضمن اینکه شکست هم تجربه‌ای مفید برای آنها است.
وی با ابراز امیدواری بر اینکه جوانان با شجاعت راه‌های بسته زندگی و جامعه را باز کنند، گفت: آنها که در مرز عبور از جوانی هستند هم باید تلاش کنند و میانسالان هم جوانان را ببینند و از زندگی آنها لذت ببرند.
در این مراسم خانواده شهید قهرمان آرمان علی‌وردی، محمد انصاری بازیکن سابق تیم پرسپولیس، جواد فروغی دارنده مدال طلای المپیک، حامد دائمی یکی از ۱۰۰ سرآمد کشور، پریا جمالی عضو برتر پویش فاطمی، ریحانه مری جوان فعال روشندل، حسین مصباحی جوان قهرمان ناشنوا، مریم یوسفی نویسنده موفق و آروین فرشی نعیم از جمله جوانان موفق تهران بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند.

جستجو
آرشیو تاریخی