صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۶

گزارش خبری

شاگردان مرفاوی، امروز مقابل عراق
جوانان ایران به دنبال صعود

تیم ملی فوتبال جوانان ایران از ساعت 13:30 امروز و در دیداری حساس در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، در ورزشگاه جار تاشکند به مصاف عراق می‌رود؛ مسابقه‌ای که برنده آن، ضمن صعود به نیمه‌نهایی رقابت‌ها، جواز حضور در جام جهانی زیر ۲۰ سال جهان را نیز دریافت خواهد کرد. شاگردان صمد مرفاوی، پس از اینکه در بازی اول‌شان در گروه B، قطر را 1-صفر شکست دادند، برابر استرالیا 3-2 بازنده شدند اما در بازی سوم موفق شدند ویتنام را 3-1 شکست دهند تا با شش امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به این تیم، به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله بعد شوند. جوانان ایران حالا باید برابر عراقی به میدان بروند که هدایت آن را عماد رضا، مهاجم سابق سپاهان و فولاد برعهده دارد و با فوتبال ایران کاملاً آشناست. عراق در بازی آخرش در مرحله گروهی مقابل سوریه به تساوی 1-1 رسید تا با هفت امتیاز و به دلیل تفاضل گل و با کسب رتبه اول گروه A راهی مرحله حذفی شود. مرفاوی در نشست خبری بازی ایران و عراق گفت: «این بازی به دلیل حذفی بودن حساسیت خاص خودش را دارد. در دور مقدماتی که آن را با صعود گذراندیم، واقعاً در گروه خیلی سختی قرار داشتیم. سعی می‌کنیم با تمرکز و انگیزه بالا وارد این بازی شویم. از عماد رضا و فوتبال عراق شناخت داریم. او بازیکن حرفه‌ای و بزرگی در فوتبال ایران بود و خیلی برای ما قابل احترام و عزیز است و امیدوارم آن کسی که مستحق بود و بهتر بازی کرد، برنده شود.» عماد رضا نیز در نشست خبری پیش از بازی ایران عنوان کرد: «این بازی برای هر دو تیم سخت است. شخصاً احترام ویژه‌ای برای فوتبال ایران قائلم و بازیکنان ایرانی را به خوبی می‌شناسم. فوتبال ایران اسم و رسمی دارد و یکی از بهترین‌ها در قاره آسیاست اما در رده‌های سنی همه چیز متفاوت می‌شود. به نظرم این دیدار فینال زودرس خواهد بود.»

 

 

پیروزی شیاطین سرخ   برابر رئال بتیس
سردار این بار به گل نرسید

دیدار تیم‌های منچستریونایتد و رئال بتیس در مرحله رفت یک هشتم نهایی لیگ اروپا 4-1 به  نفع یونایتدی‌ها تمام شد تا شاگردان تن هاخ به رکورد بیست و یکمین شکست ناپذیری خود در اولدترافورد برسند. شیاطین سرخ همچنین برای چهارمین بار در تاریخ، در هر 15 بازی اخیرخانگی خود حداقل 2 گل به ثمررسانده‌اند تا این اتفاق برای اولین بار بعد از اکتبر 2000 برایشان تکرار شود.
در این بازی برونو فرناندز که به پست اصلی خود یعنی  پشت مهاجم برگشته بود، با درخشش و گلزنی مقابل بتیس بهترین بازیکن زمین شد و به حواشی و انتقادات اخیر پاسخ داد. همچنین ووت وخهورست به اولین گل خود در اولدترافورد رسید و رشفورد و آنتونی هم دیگر گل‌های شیاطین سرخ را به ثمر رساندند.در دیگر بازی‌های لیگ اروپا توپچی‌های لندن با کسب یک امتیاز از اسپورتینگ لیسبون در پرتغال، چشم امیدشان به بازی برگشت در خانه است.ایناسیو و پائولینیو برای تیم پرتغالی، سالیبا و موریتا با گل به خودی برای آرسنال گلزنی کردند تا این پینگ پنگ فوتبالی بدون برنده 2-2  تمام شده و سرنوشت تیم صعود کننده به ورزشگاه امارات موکول شود. یوونتوس  هم با تک گل آنخل دی ماریا فرایبورگ را کیش و مات کرد .   VAR گل فرایبورگ در دقیقه 62 را مردود اعلام کرد تا بانوی پیر برنده از زمین بیرون بیاید.
همچنین بایرلورکوزن میزبان فرنتس واروش بود که با دو گل حریف مجاری‌اش را شکست داد. سردار در این دیدار در ترکیب اصلی بود و دقیقه ۶۰ از ترکیب خارج شد و آلونسو نشان داد به دنبال مدیریت بازی برای حفظ پیروزی خانگی مقابل فرنتس واروش است اما در لحظات پایانی بایرلورکوزن روی یک ضربه ایستگاهی به یک گل استثنایی دیگر رسید و ادموند تاپسوبا مدافع پیش‌تاخته این تیم دقیقه 86 با یک ضربه سر شیرجه‌ای تماشایی گل دوم یاران آزمون را به ثمر رساند. بایرلورکوزن که در سه دیدار اخیرش یک مساوی و دو برد داشت، با کسب پیروزی دو بر صفر خانگی مقابل فرنتس واروش مجارستان، با شرایط خوبی به استقبال بازی برگشت برابر حریف خود که باید پنجشنبه شب هفته آینده برگزار کند، خواهد رفت و البته امیدوار است پیش از آن در دیدار حساس بوندسلیگا با وردربرمن نتیجه بگیرد. آزمون در پایان این بازی نمره متوسط 7.1 را گرفت که حتی یک شوت به سمت چهارچوپ شلیک نکرد. او تنها 22 بار توانست توپ را لمس کند که تنها یک پاس او در یک سوم پایانی میدان بود. سردار 3 بار در این بازی اقدام به دریبل‌زنی کرد که در 2 با موفق بود و حالا باید دید آلونسو باز هم به مهاجم ایرانی خود اعتماد می‌کند یا او از روی نیمکت کار را آغاز خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی