صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

اخبار

تایر به‌ اندازه کافی
در بازار موجود است
در مقطع کنونی که به ایام پایانی سال و سفرهای نوروزی نزدیک می‌شویم، تقاضا برای لاستیک خودروی سواری زیاد و بیش از اندازه معمول است. حمیدرضا عبدالمالکی رئیس انجمن صنفی صنعت تایر با بیان این مطلب و تأکید بر اینکه تایر به اندازه کافی برای فروش موجود است، از توزیع ۱،۵ میلیون حلقه تایر تا روزهای پایانی سال خبر داد و گفت:ستاد تنظیم بازار برای مقابله با سوءاستفاده برخی افراد و خرید از شرکت‌های مختلف، با برخی پلتفرم‌های اینترنتی به تفاهم رسیده و نمایندگان تایرسازان حاضر شدند از طریق این پلتفرم‌ها اقدام به خرده‌فروشی کنند تا مردم نیز بتوانند از نزدیک‌ترین فروشگاه‌ها به قیمت‌های مصوب تایر را تأمین کنند. وی ادامه داد: این مهم در حال حاضر با پلتفرم‌های «کسبینو» و «تولید ایرانی» از هفته  گذشته نهایی شده و به سامانه جامع تجارت متصل شده‌اند که در تأمین و توزیع مناسب و شفاف تایر تأثیرگذار خواهد بود. عبدالمالکی خاطرنشان کرد: همچنین خود شرکت‌های تایرساز نیز به صورت عرضه مستقیم و فروش اینترنتی به توزیع خواهند پرداخت. رئیس انجمن صنفی صنعت تایر بیان داشت: شرکت‌های بارز، ایران تایر، کویر تایر و یزد تایر در ایام باقی‌مانده تا پایان سال به توزیع دست‌کم ۱،۵ میلیون حلقه تایر خواهند پرداخت و مردم نگرانی از این بابت نداشته باشند.

 

راهکاری مناسب برای کنترل بازار خودرو
طرح فروش یکپارچه خودرو با کمترین اشتباه، راهکار مناسبی برای کنترل بازار این محصول است.  لطف‌الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌و‌گو با ایرنا، در خصوص طرح فروش یکپارچه خودرو، اظهار داشت: این طرح از راهکارهای پیشین، برای ساماندهی بازار خودرو بهتر است زیرا بورس به صورت مزایده خودرو را عرضه می‌کرد که در افزایش قیمت آن نیز تأثیر بسیاری داشت. وی افزود: از سوی دیگر فرایند قرعه‌کشی برای خودرو موجب می‌شد عده‌ای نتوانند محصول مورد نظر خود را تهیه کنند و باید بارها در سامانه برای خرید خودرو ثبت‌نام می‌کردند. نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طرح فروش یکپارچه خودرو به نوعی زمان مورد قرعه‌کشی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند خودروی ثبت‌نامی را بر اساس ماه اعلام شده به قیمت روز نخست نام‌نویسی دریافت کنند که راهکار مناسبی برای کنترل بازار خودرو است.

 

معرفی مدیر جدید ارتباطات ایران خودرو
در حکمی از سوی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، علیرضا ابراهیمی به‌عنوان مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل این گروه صنعتی منصوب شد. علیرضا ابراهیمی دارای مدرک کارشناسی برنامه‌ریزی است که می‌توان از سوابق کاری وی به ریاست حوزه مدیریت مدیرعامل شرکت تعاونی اعتبار ایران خودرو، دبیر اقتصادی روزنامه خورشید، خبرنگار ارشد روزنامه ایران و دبیر اقتصادی روزنامه ایران عصر، رئیس روابط عمومی شرکت سایپا پرس، مدیرعامل شرکت پرشیا سازه ربیع، رئیس اداره ارتباط با رسانه‌های شرکت بهره‌برداری مترو تهران و کارشناس ارشد اداره فرهنگی مترو تهران اشاره کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی