صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۶

خبر خوب حجت کریمی، عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در گفت‌وگو با «ایران»:

موافقت دولت با پرداخت بدهی استراماچونی

محمدمحمدی سدهی
روزنامه نگار

در حالی که مدیران باشگاه استقلال این روزها در تلاش برای پرداخت مطالبات یک میلیون و 600 هزار یورویی آندره آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی سابق این تیم هستند، اخبار عجیب و غریبی از این باشگاه به گوش می‌‌رسد. جدیدترین این اخبار در خصوص درخواست وام‌های نجومی در دوران مدیریت مصطفی آجرلو بود، وام‌هایی به مبلغ 400 میلیون تومان و کمتر برای 39 نفر از کارمندان باشگاه که جمع آن چیزی حدود 8 میلیارد تومان می‌‌شود. علاوه بر این موضوع در دوران آجورلو اسنادی درخصوص دست و دلبازی او در پرداخت حقوق و مزایا هم دید می‌‌شود که یکی از این نفرات، حسن شکریان است. او که سال‌های گذشته در وزارت ورزش مسئولیت کارگروه روابط عمومی فدراسیون‌های ورزشی را برعهده داشته، اسمش در لیست بیمه استقلال بوده و حتی برایش وام  ۴۰۰ میلیون تومانی نیز درخواست شده است. گفته می‌‌شود شکریان هیچ پست و سمتی در استقلال نداشته و حتی هیچ رفت و آمدی به باشگاه نداشته اما یکی از مشاوران وزارت ورزش، از آجورلو خواسته از طریق استقلال حقوق و بیمه او را رد کند و سردار هم با این موضوع موافقت کرد.
در این بین نام فرشید سمیعی، معاون حقوقی باشگاه استقلال هم در این لیست قرار داشت که سمیعی در گفت‌وگویی درخصوص این موضوع بیان کرد: «اسم بنده را در این لیست قرار دادند و آن زمان پیشنهاد شد ولی بنا به دلایلی که برای خودم محترم است، از گرفتن تسهیلات سر باز زدم و وامی دریافت نکردم. متاسفانه افرادی که این لیست را منتشر کردند حسن نیت نداشتند چرا که در وهله اول پخش این اخبار کمکی به استقلال نمی‌کند. ضمن اینکه اگر حسن نیت داشتند، لیست‌های دیگری که دریافت کردند و در آن‌ها اسامی جذابی به چشم می‌خورد را نیز منتشر می‌کردند.»
 در این بین بزرگترین معضل این روزهای استقلال پرونده مالی استرا ماچونی است که هر روز با نرخ ارز هم مبلغ قراردادش بالا می‌رود، ولی استقلال تاکنون نتوانسته منبع مالی برای پرداخت بدهی خود پیدا کند. استقلالی‌ها قصد داشتند یک بار دیگر وام میلیاردی دریافت کنند، اما هیچ بانکی تاکنون حاضر نشده این وام را در اختیار استقلال بگذارد. بعد از این که آبی‌ها از این موضوع ناامید شدند، از هواداران خود درخواست کردند تا به باشگاه کمک مالی کنند که البته به دلیل وضعیت موجود نمی‌توان روی این موضوع حساب کرد. نکته اینجا است که استقلال اگر تا دهم فروردین سال 1402 نتواند بدهی این مربی ایتالیایی را پرداخت کند به دسته پایین‌تر سقوط می‌کند و این مسأله برای این تیم فاجعه محسوب می‌شود. حجت کریمی، عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار «ایران» درخصوص دریافت این وام‌ها توسط برخی از کارمندان سابق باشگاه گفت: «آجورلو این اسامی را به بانک شهر معرفی کرده تا بانک به این افراد وام بدهد و این افراد اقساط این وام‌ها را پرداخت کنند. جنجال در استقلال زیاد است اما فکر نمی‌کنم این موضوع عجیبی باشد. حقیقتاً در حال حاضر تمام فکر و ذکر ما پرداخت بدهی استراماچونی است. هم اعضای هیأت مدیره و هم مدیرعامل استقلال تمام تلاش خود را برای تأمین مبلغ 100 میلیارد تومانی به‌کار بستیم تا بدهی استراماچونی را پرداخت کنیم.» این عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال درخصوص چگونگی پرداخت این مبلغ بیان داشت: «آقای فتح‌الله‌زاده برای تأمین منابع مالی کماکان در حال رایزنی است. ما برای تأمین این مبلغ برخی روش‌ها را امتحان کردیم که البته تاکنون توفیقی نداشتیم. در مرحله آخر رایزنی‌هایی برای پرداخت بدهی استراماچونی با دولت محترم داشتیم که دولت محترم با این موضوع موافقت کرد تا هر چه زودتر پرونده این مربی بسته شود.» پرداخت بدهی استراماچونی می‌‌تواند اخبار خوبی برای هواداران استقلال باشد؛ هوادارانی که این روزها با خبرهای عجیب و غریب و ناامید کننده بسیاری از مدیریت مصطفی آجرلو روبه‌رو می‌‌شوند و حال به لطف دولت محترم می‌‌توانند با خیالی آسوده نتایج تیم محبوب خود را دنبال کنند و از کابوس استراماچونی رها
شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی