صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۶

خرده خبر

طارمی برای اینتر خط و نشان کشید

شنبه شب مسابقات فوتبال در قاره اروپا پیگیری شد و مهدی طارمی برای تیمش پورتو به میدان رفت. در چهارچوب دیدارهای هفته بیست‌و‌سوم لیگ برتر پرتغال، پورتو میهمان چاوز بود و این تیم را 3-1 شکست داد. در این دیدار، سرمربی اژدها تصمیم گرفت تا در آستانه دیدار برابر استوریل پرایا و همچنین جدال مرگ و زندگی مقابل اینتر میلان، به تعدادی از ستاره‌های تیمش از جمله مهدی طارمی استراحت دهد و به همین دلیل، مهاجم ایرانی پورتو تا دقیقه 83 در حالی که تیمش 2-1 جلو بود، روی نیمکت بود و در این دقیقه وارد زمین شد. طارمی پس از ورود به زمین موفق شد در دقیقه 6+90 به تونی مارتینز پاس گل بدهد تا پورتو سومین گل خود را به ثمر برساند. این ششمین پاس گل فصل طارمی بود. پورتو با این پیروزی به هفدهمین برد فصلش دست یافت و در فاصله هشت امتیاز با بنفیکای صدرنشین باقی ماند. پس از این دیدار وب‌سایت observador در خصوص غیبت ستاره‌های پورتو نوشت: به دلیل مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها، سرجیو کونسیسائو (سرمربی پورتو) مجبور به ایجاد تغییراتی در تیم پورتو می‌شود. نیمکت‌نشینی طارمی جزو تغییرات مورد انتظار نبود. به هر حال بازیکن ایرانی در این فصل تمام بازی‌های لیگ را در ترکیب اصلی بود. سرمربی اژدها در توجیه خود گفت که از بازیکنان تعویضی هم انتظار دارد با ورود به زمین، چیز اضافه‌ای برای تیم بیاورند.

 

کارت قرمز با شلیک به ستاره ایرانی
جهانبخش را به قصد کشت زدند!

 هفته بیست و چهارم لیگ اردیویسه هلند شنبه شب پیگیری شد و فاینورد با علیرضا جهانبخش با یک گل مقابل خرونینگن به پیروزی رسید. این دیدار یک اتفاق ویژه برای جهانبخش داشت و بازیکن تیم ملی کشورمان در دقیقه ۵۲ پس از اینکه توپ ارسالی از کرنرِ سمت چپ زمین به جناح مخالف رفت، با سرعت برای تصاحب توپ تلاش کرد و قصد داشت موج دوم حمله را راه بیندازد که پس از تنه به تنه شدن با ایساک ماتا نقش بر زمین شد ولی در حالی که داورهیچ خطایی در این صحنه تشخیص نداده بود، یک حرکت غیر ورزشی از سوی هافبک ۲۱ ساله خرونینگن موجب شد تا او اخراج شود. در حالی که جهانبخش روی زمین افتاده و دست خود را به نشانه اعتراض برای نگرفتن خطا بالا برده بود، ایساک ماتا توپ را به او کوبید و این بازیکن ایرانی را مصدوم کرد که این حرکت او موجب ایجاد تنش بین بازیکنان دو تیم و اعتراض فاینوردی‌ها شد و در نهایت هم یک اخراجی به همراه داشت. جهانبخش ۱۰ دقیقه پس از این اتفاق به‌عنوان اولین تعویضی فاینورد از زمین بیرون رفت. دنیس فن در ری، سرمربی خرونینگن ادعای عجیبی در خصوص اخراج بازیکن خود داشت و پس از پایان بازی گفت: «فکر می‌کنم این یک برخورد عادی بود. جهانبخش زمین خورد و ایساک سعی کرد توپ را دور کند. من نشنیدم که بعد از افتادن جهانبخش روی زمین داور سوت زده باشد.»

 

دومین گل سردار برای لورکوزن

روزهای خوب سردار آزمون در بایرلورکوزن ادامه پیدا کرده و او که در بازی مقابل فرایبورگ گلزنی کرده بود، دیروز هم در دقیقه 12 دیدار برابر هرتابرلین موفق شد روی ارسال کاتبک جرمی فریمپونگ و با یک ضربه دقیق و حساب شده گل اول لورکوزن را به ثمر برساند تا در دومین مسابقه پیاپی برای تیم آلمانی گلزنی کند و نشان دهد که کاملاً روی دور افتاده است. این دیدار، با نتیجه 4-1 به سود لورکوزن به پایان رسید.

 

محرومیت 2 بازیکن مورایس

بازی دو تیم سپاهان و پرسپولیس از سری رقابت‌های جام حذفی 3 اسفندماه برگزار شد و با حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، باشگاه سپاهان به‌دلیل سوءرفتار تیمی (ناشی از اخذ 6 اخطار) و پرتاب اشیا و چندین مورد مواد محترقه از سوی تماشاگران منتسب و ورود دو نفر از آنها به زمین مسابقه به 2 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد. همچنین محمد کریمی و یاسین سلمانی، بازیکنان تیم سپاهان به‌دلیل بدرفتاری در قبال مقام رسمی مسابقه هر کدام دو جلسه محرومیت از همراهی تیم که یک جلسه آن به مدت 6 ماه تعلیق می‌گردد و هر کدام به مبلغ
 2 میلیارد ریال جریمه نقدی نیز محکوم شدند. علاوه بر این، فرشاد احمدزاده، بازیکن تیم سپاهان به‌دلیل رفتار غیرورزشی به پرداخت مبلغ 300 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. در این بین باشگاه پرسپولیس نیز به‌دلیل پرتاب اشیا و یک مورد مواد محترقه به زمین مسابقه از سوی تماشاگران منتسب به پرداخت مبلغ 500 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

جستجو
آرشیو تاریخی