صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۴

زلزله در اردوگاه اپوزیسیون ترکیه

با خروج رهبر حزب «خوب» ترکیه از ائتلاف ششگانه احزاب اپوزیسیون این کشور برای کنار زدن رجب طیب اردوغان از ریاست جمهوری، این ائتلاف از هم پاشید و اردوغان را نسبت به پیروزی‌اش در انتخابات آتی مطمئن‌تر از قبل کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مرال آکشنر، رئیس حزب ملی‌گرای «خوب» ترکیه، با اشاره به عدم حصول توافق در جلسه روز پنجشنبه این ائتلاف برای تعیین رقیب اردوغان و با تأکید بر اینکه پنج حزب دیگر «سوداهای شخصی را به مصلحت ترکیه ترجیح داده و قصد دارند قلیچداراوغلو را انتخاب کنند»، از ائتلاف 6حزبی به نام «میز 6نفره» خارج می‌شود. با این حال قلیچداراوغلو در واکنش به این اظهارات به خبرنگاران گفت: نگران نباشید، همه چیز سر جایش قرار خواهد گرفت.
کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب «جمهوری‌خواه خلق» - که بزرگ‌ترین اپوزیسیون ترکیه است –  در حالی خود را آماده رقابت با اردوغان در انتخابات ۱۴ مه می‌کند که دو چهره دیگر از این حزب یعنی منصور یاواس (شهردار آنکارا) و اکرم امام‌اوغلو (شهردار استانبول) در نظرسنجی‌ها محبوب‌تر از قلیچداراوغلو ظاهر شده‌اند. آکشنر  این دو شهردار را به قلیچداراوغلو ترجیح می‌داد.
جستجو
آرشیو تاریخی