صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۷

چند خط خبر

وزیر ورزش از بیمارستان مرخص شد

سید حمید سجادی وزیر ورزش،11 روز  بعداز سقوط بالگردش در شهر بافت کرمان، دیروز از بیمارستان مرخص شد. او یک شب بعد با انتقال  از بیمارستان شهید باهنر به بیمارستانی در تهران بستری شد. وزیر ورزش بعداز طی دوره درمان، دیروز مرخص شد. به گفته حسین صمدی نیا رئیس بیمارستان حال عمومی وزیرخوب  است. دیروز محمد بن حمد الهاجری، سفیر قطر در تهران هم از او عیادت کرد.

 

نوجوانان هندبال رقبایشان را شناختند

تیم هندبال نوجوانان پسر در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ با تیم‌های ملی سوئد، جزایر فارو و بوروندی هم‌گروه شد.دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی پسران نوجوان زیر ۱۹ سال  از ۱۱ تا ۲۲ مرداد سال آینده  با حضور 32 تیم به میزبانی کرواسی برگزار می‌شود و  تیم ایران  باید با تیم‌های  قاره اروپا و آفریقا رقابت کند.

 

 ورود جوکوویچ به امریکا ممنوع شد

نواک جوکوویچ ستاره صربستانی تنیس جهان به دلیل نداشتن واکسیناسیون از حضور در امریکا منع شد. به گفته ریک اسکات و مارکو روبیو، سناتورهای جمهوری‌خواه فلوریدا نواک جوکوویچ صرب، قهرمان ۲۲ دوره گرند اسلم و شماره یک جهان، مدارکش برای حق ورود را به  دولت امریکا ارائه نکرده، که دلیل آن عدم واکسیناسیون کرونا بوده است.سیاستمداران از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور خواستند با مداخله برای جوکوویچ استثنا قائل شود .

 

خبری از بازی رده‌بندی والیبال نیست

لیگ برتر والیبال، بدون بازی رده‌بندی با سومی مشترک پیکان و پاس گرگان تمام می‌شود. دو تیم پیکان و پاس گرگان بعداز اینکه به فینال نرسیدند، از فدراسیون خواستند تا تیم سوم مشترک اعلام شود و بازی رده‌بندی انجام نشود. با موافقت سازمان لیگ فدراسیون، بازی فینال لیگ برتر والیبال، ساعت 18 فردا بین دو تیم شهداب یزد و هراز آمل در سالن فدراسیون  برگزار می‌شود.

 

 هتریک باخت شمشیربازی به ژاپن

تیم ملی شمشیربازی ایران با هتریک باخت مقابل ژاپن، به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ایتالیا نرسید.تیم امین قربانی که با بد شانسی و نرسیدن وسایل، با شمشیر و لباس قرضی در انفرادی مسابقه دادند و حذف شدند، دررقابت‌های تیمی شرایط جام جهانی لهستان برایشان تکرار شد. تیم ایران بعد از شکست بلغارستان، دوباره به ژاپن خورد و در حالی که محمد فتوحی 40-35 بازی را تحویل علی پاکدامن داد اما او خوب بازی نکرد و ژاپن با 10 امتیازی که از کاپیتان گرفت،  با نتیجه ۴۵ - ۴۴ برد تا ایران هم باخت به تیم سرزمین آفتاب را هتریک کند و هم یک هشتم نهایی را از دست بدهد.

 

حدادی بعد از دوماه برگشت

حامد حدادی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال بعد از گذشت دو هفته از جراحی سنگینی که روی پای خود داشت تمرینات با وزنه را آغاز کرد. این ملی‌پوش دو ماه پیش در جریان رقابت‌های باشگاهی چین دچار پارگی آشیل شد. شدت آسیب دیدگی به حدی بود که او فرصت همراهی تیم ملی در پنجره ششم و انتخابی جام جهانی را از دست داد چراکه مجبور به جراحی شد. حدادی طی این مدت دوران نقاهت خود را به دور از تمرین و بازی و بسکتبال سپری کرد. شرایط او دو هفته پیش به گونه‌ای شد که توانست از روی ویلچر بلند شود و راه برود و حالا هم تمرین را با وزنه را آغاز کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی