صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۷

یک مدعی جدید در وزن 79 کیلوگرم اضافه شده است

امینی:فیروزپور اسلحه‌ شجاعت دارد

پریسا غفاری
روزنامه نگار

مسابقات رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی ۲۰۲۳ جام ابراهیم مصطفی روزهای ۶ و ۷ اسفندماه در شهر اسکندریه مصر برگزار شد و تیم ملی کشتی آزاد ایران توسط امیرحسین کاووسی در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال نقره و امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز رسید.احسان امینی، مربی تیم ملی ایران با توجه به عملکرد کشتی گیران در مصر می‌گوید: تیم ما با 4 کشتی گیر رفت و دو مدال کسب کرد.در کل بچه‌ها کشتی‌های بدی نگرفتند و خدا را شکر پیش از مسابقات قهرمانی آسیا با حضور در این رقابت‌ها محک خوبی خوردند. هدف ما رقابت‌های بین‌المللی نیست و تنها به دنبال قهرمان شدن در بازی‌های آسیایی و جهان هستیم و به امید خدا و با دعای همه عزیزان این تیم نتیجه لازم را بگیرد.
او در خصوص نتایج تک تک نفرات نیز بیان می‌کند: در وزن ۶۱ کیلوگرم یاسین رضایی با توجه به اینکه اولین تجربه بین‌المللی خود را سپری می‌کرد، در کل کشتی‌های بدی نگرفت، اما خیلی ایراد فنی دارد و براحتی امتیاز از دست می‌دهد و اگر روی نقاط ضعف خود کار کند، قطعاً موفق خواهد شد.در وزن ۷۴ کیلوگرم هم حسین ابوذری پس از مسابقات قهرمانی کشور در اختیار کادر فنی نبود و وقتی به اردو آمد بیمار بود و بعد از آن هم پایش مصدوم شد. در کل کشتی‌های خوبی نگرفت و این بی‌تمرینی باعث شد بدنش کم بیاورد.
امینی ادامه می‌دهد:اما امیرحسین کاوسی در وزن 79 کیلوگرم بهتر از بقیه نفرات کشتی گرفت.او فقط در فینال با یک غافلگیری ۸ امتیاز از دست داد و با توجه به اینکه توانست ۷ امتیاز را جبران کند، اما موفق نشد مدال طلا را بگیرد و می‌توان گفت در کل کشتی‌های خوبی گرفت و نشان داد یک مدعی به جمع مدعیان‌های این وزن اضافه شده است.
در وزن ۹۷ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور کشتی گیر شجاع و نترسی است که هنوز ایرادات فنی خود را برطرف نکرده وهنوز در این وزن جا نیفتاده است.هنوز نتوانسته ایرادات خود را برطرف کند، اما اسلحه‌ای به نام شجاعت که در اختیار خیلی از کشتی گیران نیست، فیروزپور در اختیار دارد.اردوی جدید تیم ملی کشتی آزاد برای قهرمانی آسیا از ۱۵ اسفند ماه آغاز می‌شود، مربی تیم ملی کشتی آزاد بیان می‌کند: قهرمانی آسیا را در پیش داریم که با تعویق ۱۰ روزه در کشور قزاقستان برگزار می‌شود و امیدوارم با همین جوانان کم‌تجربه که در مسابقات قهرمانی کشور خوش درخشیدند، بتوانیم در آسیا هم قهرمان شویم.

جستجو
آرشیو تاریخی