صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲

اخبار

گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور و نخست وزیر بلژیک

آیت‌الله رئیسی در پاسخ به تماس تلفنی «الکساندر دی کرو»، نخست وزیر بلژیک با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تمایل دارد که روابط خوب و سازنده با جهان از جمله اروپا را حفظ کند و ارتقا دهد، افزود: اگر دولتی تحت تأثیر اطلاعات غلط و گمراه کننده جریان‌های تروریستی و مزدور، مسیر تقابل را انتخاب کند، ضرر خواهد کرد.
رئیس جمهور نتیجه اطلاعات نادرست را محاسبات غلط دانست و با ابراز نگرانی از حمایت برخی کشورهای اروپایی از تحرکات اسلام‌ستیزانه و تروریستی، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تمایل دارد که مسائل با رویکرد همکاری‌جویانه حل شود، البته به شرطی که طرف مقابل نیز چنین رویکردی را انتخاب کند.
رئیس شورای‌عالی امنیت ملی همچنین تأکید کرد: سرزمین کشورهای اروپایی نباید منشأ توطئه و تهدید علیه منافع ملت ایران باشد.
«الکساندر دی کرو» نخست وزیر بلژیک نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت توسعه روابط و همکاری‌های دو کشور در چهارچوب روابط دیپلماتیک ۱۳۰ ساله تهران – بروکسل تأکید کرد و گفت: بلژیک همواره برای تقویت روابط خود با ایران مسیر گفت‌وگو را پیش می‌گیرد و مایل است مسائل با رویکرد تفاهم و همکاری دنبال شود.
در این گفت‌وگوی تلفنی دو طرف درباره تقویت همکاری‌های دوجانبه توافق کردند.

 

گرامیداشت شهیدان باکری با حضور سران کشور

در آستانه سالروز شهادت سردار شهید مهدی باکری، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سرداران رشید اسلام شهیدان مهدی و حمید باکری شامگاه پنجشنبه ۱۱ اسفند با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور و سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد. به گزارش تسنیم،  رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم با تأکید بر اینکه جامعه ما باید از چنین فرصت‌هایی که حرف از فرهنگ جهاد، شهادت و دفاع مقدس است استفاده کند، گفت: دفاع مقدس یک الگوی به تمام معنا برای عبور از سختی‌ها و گشایش مشکلات است. ما با بعضی از موضوعات به دنبال تحلیل نمونه‌هایی هستیم که از تجربیات آنها استفاده کنیم که در این میان هیچ گنجی مثل دفاع مقدس به عنوان الگو وجود ندارد. برکت و گنج دفاع مقدس تمام شدنی نیست و در همه ابعاد می‌توانیم از آن بهره ببریم. وی در ادامه با بیان اینکه دوران دفاع مقدس از ابتدا تا انتها یک آزمون بزرگ بود، عنوان کرد: این آزمون در بُعد فردی و شخصی، در بُعد حکمرانی و همچنین مدیریت و آزمونی در کار جمعی، کارآمدی مادی و معنوی بود. اینکه امام(ره) می‌فرمایند دفاع مقدس برای ما یک دانشگاه است از همین جهت است.

 

اژه‌ای: آغوشمان برای دریافت کمک از افراد دارای «ایده» باز است

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در دهمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت بسط گفت‌وگو با اقشار و طبقات مختلف اجتماعی و فراخوان روز هجدم مهرماه خود خطاب به تمامی جریان‌های سیاسی، گروه‌ها، دستجات و مردم ناظر بر اینکه هر کس هر ابهام، سؤال، انتقاد و یا اعتراضی دارد مطرح کند، گفت: من طی مدت اخیر با افرادی که بعضاً نگاه و نظرات‌شان 180 درجه با من تفاوت داشت اما دارای سوء‌نیت و عناد نبودند، گفت‌وگو کردم و نقطه نظرات آنان را شنیدم؛ من تأکید کردم و بازهم تأکید می‌کنم که آغوشمان برای دریافت کمک از افراد دارای ایده و نظر در مسائل مختلف باز است و پذیرای نقطه‌نظرات و پیشنهادات و انتقادات منصفانه و سازنده آنها هستیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی