صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۸

من مدیون کمیته فنی نیستم

طالبی: تهدید روی تصمیماتم تأثیر ندارد

مهری رنجبر
روزنامه نگار


تهدید به برکناری و فشار  کار در تیم ملی. تعریف روزهای مریم طالبی، سرمربی تیم ملی تفنگ است. روزهایی سخت که سرمربی تیم ملی تفنگ شاگردانش را برای جام جهانی هند آماده می‌کند. آن هم بابت تقلاهایی که یکی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون برای حضور همسرش در ترکیب تیم ملی برای جام جهانی هند انجام داده است؛ کسی که در رنکینگ نفر هفتم است، در حالی که با تصمیم کمیته فنی قرار به دعوت ۵ نفر اول بود، نجمه خدمتی، الهه احمدی، ندا امینی، فاطمه کرمزاده، آرمینا صادقیان و ساینا تیموری. یلدا سلیمانی و فاطمه کبیری دو تیرانداز جوانی هستند که برای جام جهانی جوانان آماده می‌شوند.
سرمربی تیم ملی تفنگ به درستی کارش ایمان دارد: «من با اینکه برای سرمربیگری تیم ملی تفنگ، انتخاب کمیته فنی بودم، اما خودم را مدیون کمیته فنی نمی‌دانم، چرا که اگر کسی انتخاب می‌شود، صلاحیت داشته و مدیون کسی نیست و تصمیم درستی گرفته شده، اما اگر صلاحیت نداشته، دلیلی برای انتخابش نبوده است.
من با اینکه برای همه اعضای کمیته فنی احترام قائلم اما مدیون کسی نیستم و وظایفی دارم و به آن پایبندم و اجازه نمی‌دهم با تهدید و فشار تصمیماتم را تحت تأثیر قرار دهد.»
مریم طالبی مسأله را خاص نمی‌داند: «مسأله خاصی نبود، من از قبل به بچه‌ها گفته بودم ۵ نفر اول رنکینگ به اردوی آخر برای جام جهانی هند دعوت می‌شوند و بعد از هند هم بچه‌ها طبق رنکینگ به اردو دعوت می‌شوند. اما از جمع ۲۷ تیرانداز، تنها یک نفر عکس‌العمل خیلی بدی نشان داد که من تعجب کردم. در حالی که بچه‌ها اولویت من و همکارانم هستند. حتی تیرانداز معترض در میانگین یک امتیاز پیشرفت داشته که قابل توجه است و نشان می‌دهد ما کارمان را درست انجام داده‌ایم، نه سلیقگی.»

جستجو
آرشیو تاریخی