صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۸

حیف سرمربی تیم‌ملی نداشتیم

خوزستان با طلای کمتر قهرمان شد

پریسا غفاری
روزنامه نگار

سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری به همراه دیگر دست‌اندرکاران این فدراسیون آخرین برنامه از تقویم سالانه خود را برگزار کرد. انوشیروانی که روز دوشنبه هفته جاری به همراه ایوب بهتاج برای تصدی پست ریاست فدراسیون در انتخابات این فدراسیون شرکت می‌کند، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور را که آخرین برنامه ثبت شده در تقویم سالانه بود، در ایلام برگزار کرد. این مسابقات که از سوی ملی‌پوشان مورد استقبال قرار نگرفت ولی گرمابخش این مسابقات وزنه‌برداران جوانی بودند که خود را برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در سال‌های نه چندان دور آماده می‌کنند. ضمن آنکه تعدادی از ملی‌پوشان سابق همچون امیرعزیزی  نیز برای قدرت نمایی و کمک به تیم‌های استان‌های خود در ایلام حضور یافتند.
پیکارهای قهرمانی وزنه‌برداری ایران در ایلام که می‌توانست رقابت‌های انتخابی تیم ملی نیز باشد به علت عدم وجود سرمربی تیم ملی در پی استعفای سعید علی حسینی به رقابتی تبدیل شد که بیشتر جوانان در نبود ملی‌پوشان به قدرت نمایی پرداختند. چرا که سرمربی تیم ملی قرار است پس از انتخابات ریاست فدراسیون معرفی شود. در پایان این مسابقات سه روزه که ملی‌پوشانی چون نواب نصیر شلال، سهراب مرادی و علی ‌هاشمی نظاره‌گر آن بودند تیم خوزستان با افول تیم‌های مازندران، اصفهان و فارس با اقتدار در مکان اول ایستاد. خوزستانی‌ها ۶۱۱ امتیاز گرفتند و تیم‌های تهران و کرمانشاه با ۵۹۴ و ۵۷۳ امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند. در جدول توزیع مدال‌ها هم این تیم کرمانشاه بود که با کسب ۵ مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز پیشتاز شد و تیم‌های هرمزگان و لرستان به ترتیب با ۴ مدال طلا و ۲ نقره و ۴ مدال طلا و ۲ برنز دوم و سوم.
نکته جالب اینکه تیم خوزستان در جدول رده‌بندی تیمی اول شد ولی در این جدول با کسب سه مدال طلا، سه نقره و یک برنز در رده چهارم ایستاد. در این مسابقات که در ۱۰ وزن برگزار شد، پیمان دهقانی از هرمزگان  میلاد رضایی از کردستان، مهران قاسم زاده از هرمزگان، حافظ قشقایی از کرمانشاه، عباس فخر زارع از اصفهان، سجاد قصابیان از کرمانشاه، سهیل سفید چغایی از کرمانشاه، رضا اسمی جهرمی از فارس،  بنیامین بالاخلی از گلستان و حسین ساکی از لرستان عناوین نخست را کسب کردند. حذف امیر عزیزی ملی‌پوش زنجانی سابق تیم وزنه‌برداری که سه بار در برابر وزنه ۲۰۶ کیلوگرم در دسته ۱۰۹ متوقف شد و شکست حسن گل‌پرور وزنه‌بردار کهنه‌کار کشورمان در دسته ۶۱ کیلوگرم مقابل میلاد رضایی از اتفاقات این دوره از مسابقات بود. بنیامین بالاخلی وزنه‌بردار گلستانی نیز بهترین وزنه‌بردار لقب گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی