گزارش و خبر

حکم ستاد مبارزه با دوپینگ  توخته را از هراز گرفت

مهری رنجبر/ستاد مبارزه با دوپینگ، تیم والیبال لبنیات هرازآمل را یک شب قبل از بازی اول نیمه‌نهایی لیگ برتر با نامه محرومیت امیرحسین توخته آچمز کرد.
هفته پیش اسم امیرحسین توخته، به عنوان والیبالیست دوپینگی بدون اعلام رسمی ستاد مبارزه با دوپینگ، سر زبان‌ها افتاد و درحالی که همه منتظر صدور رأی او بعد از لیگ بودند، اما نامه محرومیتش سه‌شنبه شب، درست چند ساعت مانده به بازی اول تیم لبنیات هرازآمل با پیکان در مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر به اردوی هرازی‌ها رسید. اتفاقی که آملی‌ها را بهم ریخت. چرا که بهروز عطایی در سیستم بازی تیمش روی امیرحسین توخته حساب کرده بود.
محمد شعبان‌پور سرپرست تیم لبنیات هرازآمل می‌گوید:« دیشب نامه محرومیت یک‌ساله امیرحسین توخته را به ما دادند، آن هم شب قبل از بازی حساس نیمه‌نهایی لیگ برتر تیم ما با پیکان. نمی‌دانم چرا این موقع نامه محرومیت او را دادند. ما پیگیر قضیه هستیم و دوباره مدارک پزشکی را دادیم تا شاید اتفاق خاصی بیفتد. به هر حال او داروی سنگ کلیه را با تجویز پزشک استفاده کرده است.»با این حساب لبنیات هرازآمل، فردا نیز بدون توخته مقابل پیکان قرار می‌گیرد. یکی از سایت‌ها مدت محرومیت توخته را نوشته در حالی که به گفته میلاد تقوی دبیر فدراسیون تخلف کرده است. او مـــــی‌گویــــد: «حکم محرومیت به توخته ابلاغ شده است و او 21روز برای درخواست تجدید نظر مهلت دارد. شورای استیناف بعد از جلسه تشکیل شده و حکم قطعی را به صورت علنی اعلام می‌کند وهیچ نهادی هم حق افشای میزان محرومیت را تا قطعیت حکم ندارد.»

 

پاکدل رئیس فدراسیون هندبال ماند

 علیرضا پاکدل، با رأی اعتماد مجمع، برای 4 سال دیگر رئیس فدراسیون هندبال ماند؛ با 59 رأی از 61 رأی.اعضای مجمع انتخاباتی فدراسیون هندبال صبح دیروز در آکادمی ملی المپیک جمع شدند تا بعد از شنیدن برنامه‌های علیرضا موسویان، علیرضا پاکدل و مسعود الماسی 3کاندیدای ریاست، رئیس جدید را انتخاب کنند، علیرضا موسویان قبل از رأی‌گیری انصراف داد، ۵۹ عضو مجمع با اعتماد به پاکدل، اسم را به صندوق انداختند و سهم مسعود الماسی هم دو رأی بود. با این حساب پاکدل برای دومین دوره پیاپی رئیس فدراسیون هندبال ماند.

 

برد فولاد با منصوریان

آخرین دیدار از هفته بیست و یکم لیگ برتر، از ساعت 16 دیروز بین دو تیم فولاد و ملوان در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز برگزار شد و سرخپوشان اهوازی که در سه بازی قبلی خود در لیگ برتر با مربیگری جواد نکونام شکست خورده بودند، در اولین حضور علیرضا منصوریان روی نیمکت فولاد موفق شدند، 1-0 به پیروزی برسند. در دقیقه ۹۲ ارسال کوشکی به سمت دروازه ملوان توسط صادقی دروازه‌بان انزلی‌چی‌ها برگشت داده شد اما توپ برگشتی به وحید حیدریه رسید و او موفق به گلزنی شد.
 
 

شکایت استقلال از داوری

باشگاه استقلال دیروز از امیرعرب‌براقی، داور بازی با نساجی مازندران شکایت کرد. این باشگاه اعتقاد داشت که داور بازی خطا روی مهدی قایدی را پنالتی نگرفت. پس از این ادعا باشگاه نساجی مازندران با انتشار بیانیه‌ای نوشت: «تصاویر ضبط شده تلویزیونی نشان می‌دهد که مهدی قایدی قبل از رسیدن به بازیکن نساجی اقدام به بر هم زدن تعادل خود کرده است که هنوز برای تمامی کارشناسان در تعجب است که برای این تمارض واضح چرا داور میدان از کارت زرد استفاده نکرد‌. نکته دیگر در مورد این بازی فضایی  است که در مورد داوری و شرایط انجام مسابقه صورت گرفته است و به نظر می‌رسد چنین فضاسازی در راستای گرفتن امتیازات بیشتر از کمیته داوران و سازمان لیگ است که مانند سریال تکراری شده است.»

جستجو
آرشیو تاریخی