صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲۳

اخبار

«صبح اعدام» به تعویق افتاد

بهروز افخمی ساخت فیلم جدیدش را به تعویق انداخت. افخمی در تأیید این خبر و در پاسخ این پرسش ایسنا که «با توجه به حضورش در جشنواره فیلم فجر و سپری شدن فصل زمستان تکلیف ساخت «صبح اعدام» چه می‌شود؟» گفت: فیلمبرداری «صبح اعدام» پس از پایان ماه رمضان شروع می‌شود. برای فیلم بجز فضاهای سرپوشیده یک میدان تیر داریم که برای کار در آنجا بر فصل زمستان تأکید داشتیم ولی الان درختی در آن دیده نخواهد شد و فیلمبرداری را اوایل اردیبهشت آغاز می‌کنیم. این فیلمساز درباره ماجرای «صبح اعدام» به ایسنا گفته بود: فیلم به دو ساعت زندگی «طیب رضایی» پیش از اعدام برمی‌گردد.

 

جشنواره موسیقی امیرجاهد تمدید شد

دبیر جشنواره سراسری موسیقی امیرجاهد از تمدید پنجمین دوره «جشنواره سراسری موسیقی امیرجاهد» تا ۲۵ اسفندماه در بخش‌های دونوازی، گروه‌نوازی و پژوهش خبر داد. هدی مساح‌بیدگلی با اعلام تمدید ثبت‌نام 10 روزه این رویداد گفت: پنجمین دوره جشنواره سراسری موسیقی امیرجاهد در شرایطی شروع می‌شود که متأسفانه اجراهای دوره چهارم به دلایلی برگزار نشد. به هر ترتیب و بنا به درخواست شرکت‌کنندگان، تمامی اجراهای دوره چهارم به سال آینده یعنی سال ۱۴۰۲ موکول شده و قرار است اجراهای دوره چهارم و پنجم به‌صورت همزمان در تابستان سال ۱۴۰۲ برگزار شود. دبیر جشنواره سراسری امیر جاهد گفت: تلاش می‌کنیم نتایج اولیه پنجمین دوره این جشنواره در اردیبهشت ماه سال آینده اعلام شود و تمامی اجراها در تابستان در معرض دید مخاطبان قرار گیرد.

 

سریال «نون خ» نوروز شنیدنی می‌شود

علاقه‌مندان به سریال‌های نوروزی که خارج از منزل هستند و امکان تماشای تلویزیون را ندارند، می‌توانند هر شب پیگیر قسمت‌های جدید سریال «نون خ» از رادیو باشند. حمیدرضا صحراگرد، مدیر شبکه رادیویی تهران این خبر را اعلام کرده و در توضیح آن آورده است: علاقه‌مندان سریال‌های نوروزی می‌توانند هر شب ساعت ۲۲ شنونده برنامه «رادیو فیلم» باشند که اختصاص دارد به پخش سریال «نون خ» همزمان با شبکه اول سیما برای مخاطبانی که در خارج از منزل پیگیر این سریال هستند. تولید و پخش مستند رادیویی «ایستاده در غبار» در پنج قسمت با موضوع روایت شخصیت و زندگی فرمانده جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان از دیگر برنامه‌های قابل توجه این شبکه در نوروز است.

 

قطع امید از زنده ماندن یک بازیگر

«تام سایزمور» بازیگر امریکایی پس از ابتلا به عارضه آنوریسم مغزی دیگر امیدی به بهبودی ندارد و بر اساس اعلام خانواده‌اش آنها در حال تصمیم‌گیری برای پایان زندگی این بازیگر هستند. به گزارش گاردین، این بازیگر 61 ساله از زمان بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه مرکز پزشکی پراویدنس سنت جوزف در لس آنجلس در کما به سر می‌برد. «چارلز لاگو» نماینده «سایزمور» دوشنبه شب بیانیه‌ای صادر و فاش کرد که هیچ شانسی برای بهبودی این بازیگر وجود ندارد و گفت: «امروز پزشکان به خانواده او اطلاع دادند که دیگر امیدی نیست و تصمیم به پایان زندگی را توصیه کردند. خانواده اکنون در حال تصمیم‌گیری درباره مسائل پایان زندگی هستند و بیانیه دیگری در روز چهارشنبه صادر خواهد شد.»

جستجو
آرشیو تاریخی