صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲۲

اخبار

افزایش دوبرابری حق تأهل در سال آینده
رئیس ستاد ملی جوانی جمعیت در نشست خبری اولین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت گفت: نرخ باروری در مدت زمان کوتاهی به رقم ۱.۶۷ کاهش پیدا کرده و نشان دهنده این است که فاصله کمی با سیاهچاله جمعیتی داریم. به گزارش «ایران»، دکتر کاظم فروتن، بیان کرد: تا سال 1425 شاهد افزایش سالمندان خواهیم بود. با روند کاهش جمعیت در سال ۹۳ مقام معظم رهبری سیاست‌های جمعیتی را ابلاغ کردند و سال ۱۴۰۰، قانون جوانی تصویب و به نهادهای مربوطه ابلاغ شد. در طول یک سالی که می‌گذرد، ستاد ملی جمعیت از ابتدا تاکنون سه جلسه با رئیس جمهور برگزار کرده و جلسه چهارم نیز در اسفند امسال تشکیل می‌شود. امیرحسین بانکی پور، نماینده مجلس و مسئول کمیته علمی جایزه ملی جوانی جمعیت نیز در این نشست در پاسخ به سؤال خبرنگار «ایران» در خصوص تعداد نهایی برندگان این جایزه ملی توضیح داد: در نهایت 14 نفر برنده خواهیم داشت اما  با توجه به اینکه میزان بودجه تخصیص داده شده هنوز از سوی سازمان برنامه و بودجه اعلام نشده رقم این جایزه مشخص نیست. این جایزه در دسته‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و در نهایت نخبگان اهدا خواهد شد.
رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده افزود: در فروردین ۱۴۰۲ حق اولاد نسبت به مدت مشابه سال  1401 چهار برابر و حق تأهل نیز دو برابر خواهد شد.

 

واریز عیدی برای مستمری بگیران عشایر و روستایی
مدیرکل تعهدات قانونی صندوق، از واریز عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خبر داد.
 مصطفی شریعتی مدیرکل تعهدات قانونی صندوق، افزود: بالغ بر 1139 میلیارد ریال به عنوان عیدی سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۶۵.۰۳۵ نفر از مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ به حساب مستمری‌بگیران واریز شد. وی ادامه داد: کلیه مستمری‌بگیرانی که تاریخ اجرای احکام مستمری آنها تا تاریخ 13/06/1401 است مبلغ 7 میلیون ریال و مستمری‌بگیرانی که بعد از تاریخ مذکور مشمول انواع تعهدات صندوق گردیده‌اند 50 درصد مبلغ تعیین شده پرداخت گردیده است، کلیه افرادی که تا پایان سال ۱۴۰۱ مشمول بهره‌مندی از تعهدات بلندمدت صندوق شده یا خواهند شد از مبلغ عیدی بهره‌مند خواهند شد.

 

اجرای طرح «پزشک خانواده شهری» در کرمانشاه از اردیبهشت سال آینده
دکتر ابراهیم شکیبا رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از اجرای طرح «پزشک خانواده شهری» در کرمانشاه از اردیبهشت سال آینده خبر داد. وی با تأکید بر گسترده شدن اجرای این طرح در سطح شهرهای بزرگ، افزود: قرار است طرح «پزشک خانواده» به زودی در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت کشور هم اجرایی شود که این طرح در سه مرحله صورت گرفته و استان کرمانشاه جزو استان‌های مرحله اول اجرای این طرح است.

جستجو
آرشیو تاریخی