صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲

دیروز‌چه‌خبر؟

ما خبرهای مهم سه شنبه 9 اسفند را اینجا برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم:

 روز گذشته اعلام شد که رئیس جمهور روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفندماه (پنجشنبه و جمعه) میهمان بوشهری‌ها است.

 روز گذشته سیاست‌ها و ضوابط کیفیت‌بخشی دانشگاه فرهنگیان در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
  اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در جلسه دیروز سه‌شنبه که به ریاست دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، ضمن بحث و بررسی درباره سیاست‌ها و ضوابط کیفیت‌بخشی دانشگاه فرهنگیان، ماده اول آن را به تصویب رساندند و رسیدگی و تصویب مواد باقیمانده به جلسه بعدی موکول شد.
  در این جلسه همچنین دکتر زهرا شیخی از سوی اعضابه هیأت امنای جهاد دانشگاهی اضافه شد.

 با حکم آیت‌الله رئیسی، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان عضو کمیسیون دائمی هیأت امنای بنیاد نخبگان منصوب شد.

 حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در نشست خبری پایان سفر به استان مرکزی از اختصاص ۸۰ میلیارد تومان برای تجهیز مراکز و مراجع قضایی ظرف حدود دو سال خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تخصیص این اعتبارات بخش قابل توجهی از مشکلات استان مرکزی در زمینه پزشکی قانونی و زندان‌ها مرتفع گردد.
  گفتنی است که در جریان این سفر آیین مصالحه و گذشت اولیای دم از قصاص قاتل، با حضور و وساطت رئیس دستگاه قضا نیز برگزار شد.
  محسنی اژه‌ای طی سخنانی در این آیین که به عفو و گذشت منتهی شد با تأکید بر اینکه قصاص حق طبیعی خانواده مقتول است و هیچ‌کس اجازه ندارد گذشت از این حق را به آنها تحمیل کند، از همه افرادی که در امر خیر و پسندیده عفو و گذشت خانواده‌ مقتول از قصاص نقش‌آفرینی می‌کنند، قدردانی کرد.
  رئیس عدلیه در جلسه شورای اداری استان نیز با اشاره به مسائل ارزی و اقتصادی، گفت: اگرچه دشمن در قضایای اخیر ناکام ماند اما هنوز در حال توطئه‌چینی است لذا همه ما در بخش‌ها و دستگاه های مختلف باید تلاش کنیم تا از فشار معیشتی روی مردم، کاسته شود.

  محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور نیز دیروز با حضور در مجتمع صنایع دانش بنیان کسا از نزدیک در جریان چگونگی روند کاری و فعالیت زیست بوم مدیریت علم و فناوری این مجتمع دانش بنیان شامل مرکز کاشف، مرکز نوآوری شروع و مرکز رشد شهید حسین پور و همچنین دستاوردهای آن در حوزه‌های الکترونیک، مدیریت بحران، هوافضا، پیشرانش، نفت، انرژی و تولیدی و صنعتی قرار گرفت.
  مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در همایش معاونان بین‌الملل دانشگاه‌های سراسر کشور انتقال تکنولوژی و کارهای دانش‌بنیانی را از جمله موارد‌ دارای ارزآوری بالا توصیف کرد و گفت: از سال جدید کمیته مشترکی با معاونت علمی در وزارت امور خارجه و وزارت علوم و وزارتخانه‌های دیگر تشکیل داده‌ایم که کالاهای مورد نیاز کشور را بررسی کرده و در جهت خودکفایی کار می‌کنیم.

 الکساندر پانکین، معاون وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس اعلام کرد که ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در حال مذاکره درباره ایجاد یک منطقه آزاد تجاری هستند و برنامه دارند در سال‌جاری توافقی در این زمینه امضا کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی