صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۵

ورود وزیر خارجه مصر به دمشق بعد از 11 سال

شکری: از دیدار با اسد خرسندم

یک روز بعد از سفر هیأت اتحادیه پارلمان‌های عربی به سوریه، سامح شکری، وزیر خارجه مصر نیز در سفر به دمشق با بشار اسد دیدار کرد. او نخستین وزیر خارجه مصر از سال 2011 به این سو است که وارد سوریه می‌شود.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، سامح شکری وزیر خارجه مصر پس از دیدار خود با فیصل المقداد وزیر خارجه و بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در یک نشست خبری مشترک با همتای سوری خود شرکت کرد و در این نشست، با تأکید بر حمایت قاهره از مردم سوریه اعلام کرد، پیام عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر را به بشار اسد منتقل کرده است. او تأکید کرد: «زمانی که وزیر خارجه مصر به دمشق می‌آید گویی که به خانه و کشور خود آمده است. دولت و ملت مصر نقش مهمی در مقابله با پیامدهای زلزله سوریه داشتند.»
از سوی دیگر، سامح شکری گفت: «از سفر به سوریه ‌و دیدار با بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور بسیار خرسند هستم. مردم سوریه جایگاه ویژه‌ای نزد مردم مصر دارند و ما اشتراکات انسانی با هم داریم. از همین رو نیز هماهنگی‌ها با دولت سوریه را از همان روز اول زلزله آغاز کردیم و ما به منظور همبستگی با برادران سوری به اینجا آمدیم.»
سامح شکری وزیر خارجه مصر که دیروز دوشنبه وارد دمشق شد، با بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کرد.
تا زمان تهیه این گزارش جزئیات بیشتری درباره این دیدار منتشر نشده بود. او شب گذشته پس از پایان دیدارهایش در سوریه، راهی ترکیه شد.
سامح شکری مهرماه گذشته در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با فیصل المقداد همتای سوری خود دیدار کرد که این اولین دیدار رسمی این دو مقام مصری و سوری پس از تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب در سال ۲۰۱۱ بود.

جستجو
آرشیو تاریخی