صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۷

از ورزش چه خبر

جانشین موقت برای وزیر ورزش

هیأت دولت تا برگشت وزیر ورزش، برای انجام کارها، جانشین جدید انتخاب می کند. سید حمید سجادی وزیر ورزش که پنجشنبه هفته پیش در سانحه سقوط هلیکوپتر در شهر بافت، ضربه مغزی شده بود، با انتقال به تهران در یکی از بیمارستان‌ها بستری شد.قراراست تا زمان بهبودی وزیرو برگشت به کار، از بین محمد پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و برنا فیروزی، معاون پشتیبانی وزارت، یکی انتخاب و اختیارات به او داده شود. خوشبختانه با اقدامات انجام شده، وضعیت دکتر سجادی خیلی خوب است، دیروز لوله برداشته شد و وزیر ورزش هم چند قدمی راه رفت.

 

7شمشیرباز نوجوان و جوان در ازبکستان

گروه اول تیم هفت نفره شمشیربازی نوجوانان و جوانان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، ظهر امروز راهی ازبکستان می شود. فدراسیون برای اعزام کیفی، تنها تیم سابر را با ترکیب کامل اعزام می کند. تیم های اپه و فلوره هم با یک شمشیرباز راهی می شوند. دو شمشیرباز سابرنوجوان هم مسابقه می دهند. گروه اول ظهر امروز می رود و گروه دوم شنبه هفته آینده. امیر رضایی‌نژاد مربی و محسن وحدانی سرپرست تیم هستند. رقابت‌های شمشیربازی نوجوانان و جوانان آسیا، 11 اسفندماه در ازبکستان شروع می شود.

 

سه مدال رنگارنگ پارادوومیدانی در امارات

ملی‌پوشان پارادوومیدانی  در رقابت‌های بین‌المللی امارات سه مدال رنگارنگ گرفتند.چهاردهمین دوره مسابقات بین‌المللی پارادوومیدانی گرندپری فراغ 2023 یکشنبه شروع شد که حامد امیرى پرتابگر نیزه کلاس 54 با ثبت رکورد 30.35 متر طلا یی شد و عرفان بندری مدال برنز گرفت.یاسین خسروی پرتابگر وزنه 5٧، با رکورد 15.46 متر، هم  مدال طلا گرفت و هم  رکورد جهان و پاراآسیایی را شکست. در این دوره‌ 700 پارادوومیدانی کار66 کشورتا فردا با هم رقابت می کنند.

 

صادقیانی شاگردانش را به خط کرد

آرش صادقیانی سرمربی تیم زیر 16 سال، 37 بازیکن را در اردو به خط کرد. اوکه مأموریت آمادگی تیم زیر 16 سال پسران برای رقابت‌های آسیا و جهانی را دارد 150 بازیکن را بعد از 10 اردوی گزینشی  انتخاب کرد. با پایان کار بازیکنان گروه اول، 37 بازیکن  را در گروه دوم فراخواند تا فردا و پنجشنبه در کمپ تیم‌های ملی زیر نظر بگیرد. بازیکنان عصر امروز باید خود را به سرپرست تیم زیر 16 سال معرفی کنند.

 

پایان کار ۴ آزادکار بدون طلا

آزادکاران اعزامی ایران به رقابت‌های رنکینگ مصر با کسب یک مدال نقره و یک برنز به کار خود پایان دادند.دومین رقابت رنکینگ اتحادیه جهانی در سال ۲۰۲۳ جام ابراهیم مصطفی  روزهای ۶ و ۷ اسفند در شهر اسکندریه مصر برگزار شد و تیم کشتی آزاد کشورمان که با ۴ نماینده در این مسابقات شرکت کرده بود توسط امیرحسین کاووسی در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال نقره و امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

 

اورسجی رئیس کبدی آسیا شد

عباس اورسجی، رئیس کنفدراسیون کبدی آسیا شد. مجمع انتخاباتی کنفدراسیون کبدی آسیا دیروز در ارومیه با حضور رئیس و دبیرکل فدراسیون جهانی کبدی، دبیرکل فدراسیون کبدی آسیا، نمایندگان شورای المپیک آسیا (OCA)، رؤسا و نمایندگان 25 کشور عضو برگزار شد که عباس اورسجی رئیس فدراسیون ایران با 25 رأی روی صندلی ریاست کنفدراسیون کبدی آسیا نشست.

جستجو
آرشیو تاریخی