صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۶

خرده خبر

کلینزمن سرمربی جدید ببرهای آسیا

با اعلام فدراسیون فوتبال کره‌‌جنوبی، یورگن کلینزمن به عنوان سرمربی جدید ببرهای آسیا انتخاب شد تا او جایگزین پائولو بنتو شود. کلینزمن ۵۸ ساله بعد از کنار گذاشته شدن از تیم هرتابرلین در سال ۲۰۲۰، به عنوان سرمربی در جایی مشغول نبود و حالا باید جنگجویان تائه‌گوک را در جام ملت‌های آسیا هدایت کند. او پیش از این سابقه هدایت تیم‌های آلمان (۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶)، بایرن‌مونیخ (۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹)، ایالات متحده امریکا (۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶) و هرتابرلین (۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰) را در کارنامه خود داشته است و باید دید در اولین تجربه آسیایی‌اش چه نمایشی خواهد داشت.

 

ممبینی دوشغله است

هدایت‌ ممبینی داور بازنشسته فوتبال ایران، آذرماه سال‌جاری به‌عنوان دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال منصوب شد. در حالی که گفته می‌شود در چند ماه گذشته نامه‌هایی برای عدم‌حضور او از سوی برخی نهادها به فدراسیون فوتبال ارسال شده است، اما جدیدترین نامه مربوط به سازمان بازرسی کل کشور می‌شود. سازمان بازرسی به‌تازگی در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرده هدایت‌ ممبینی دوشغله است. وی علاوه بر فدراسیون فوتبال، در شهرداری یکی از شهرهای جنوب کشور مشغول به کار است و حقوق دریافت می‌کند. اکنون باید دید فدراسیون فوتبال چه واکنشی به این موضوع نشان خواهد داد و آیا در نهایت این اتفاق منجر به تغییر در پست دبیرکلی فدراسیون فوتبال خواهد شد یا خیر.

 

کار سخت استقلال
برای پرداخت طلب استراماچونی

جلسه هیأت مدیره باشگاه استقلال دیروز برگزار شد و مدیران این باشگاه به بررسی مسائل مختلف پرداختند که مهم‌ترین موضوع این جلسه، بررسی راه‌های پرداخت بدهی آندره آ استراماچونی بود. پیش از این باشگاه استقلال دریافت وام بانکی، درخواست کمک دولتی و همچنین استفاده از اسپانسر جدید را به عنوان راه‌های تأمین منابع مالی برای حل و فصل پرونده استراماچونی در نظر گرفته بود. با این حال شنیده می‌شود که بانک مدنظر با درخواست آبی‌ها موافقت نکرده و به این ترتیب این مورد منتفی شده است. پس از منتفی شدن این موضوع، مدیران باشگاه استقلال نگاه ویژه‌تری به کمک دولتی دارند و در این زمینه درخواست ملاقات با محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور نیز ارائه شده که هنوز مدیران استقلال پاسخی دریافت نکرده‌اند. با توجه به شرایط موجود، در جلسه دیروز قرار شد مدیران باشگاه در روزهای پیش رو، تلاش‌های خود برای تأمین منابع مالی را بیشتر کنند تا حداکثر ظرف مدت یک هفته به نتیجه‌ای قطعی برسند. بدهی باشگاه استقلال به استراماچونی اکنون با حساب تأخیر در پرداخت، به حدود یک میلیون و 600 هزار یورو رسیده که با توجه به افزایش سرسام آور نرخ ارز، سختی کار دوچندان می‌شود.

 

2 گزینه خارجی روی میز فولاد

حمید رجبی، سرمربی موقت فولاد همچون جوادنکونام از این تیم استعفا داد و این موضوع باعث شد گمانه‌زنی‌ها برای هدایت فولاد خوزستان افزایش یابد. شنیده می‌شود فولادی ها اعتقادی به مربی داخلی ندارند و دراگان اسکوچیچ و آندره آ استراماچونی جزو گزینه‌های اصلی هدایت این تیم هستند. به نظر می‌رسد مدیران فولاد تمایل دارند با مربی‌ای همکاری کنند که سابقه کار در ایران داشته باشد. در این میان شانس استراماچونی برای همکاری با فولادی‌ها بیشتر است چرا که این مربی در ایران حضور داشته و هدایت تیم استقلال را بر عهده داشت. با توجه به این مسائل مذاکره با سرمربی ایتالیایی جدی‌تر دنبال می‌شود.

 

عارف آغاسی در تیم منتخب آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) با فینالیست شدن الهلال، اقدام به معرفی تیم منتخب مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب کرد که در این بین نام عارف آغاسی مدافع تیم فولاد خوزستان در تیم منتخب دیده می‌شود. فولاد تا مرحله یک‌چهارم نهایی این دوره از رقابت‌ها پیشروی کرد، اما در نهایت با قبول شکست یک بر صفر مقابل الهلال از راهیابی به دور بعد رقابت‌ها بازماند.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی