صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۶

نساجی امروز با هوادارانش میزبان استقلال است

جنگ لیگ در ورزشگاه جنگ جهانی!

حامد جیرودی
روزنامه نگار

ورزشگاه‌های فوتبال در سراسر جهان، همواره یکی از نمادها و هویت‌های یک تیم یا باشگاه محسوب می‌شوند. مثل ورزشگاه اولدترافورد که منچستریونایتد بازی‌های خانگی‌اش را در آن برگزار می‌کند و به تئاتر رؤیاها معروف است یا سانتیاگو برنابئو که رئال‌مادرید میزبان حریفانش در آن است. در ایران هم نمونه‌هایی از این استادیوم‌ها وجود دارند که جایی بسیار مهم برای هواداران آن تیم محسوب می‌شود. پس از اشغال ایران در جنگ جهانی دوم توسط قوای اتحاد جماهیر شوروی، مکانی که امروزه ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر در آن واقع است، تبدیل به پادگان نظامی شد ولی سربازان به‌مرور زمان، در گوشه‌ای از پادگان زمین فوتبالی ایجاد کردند تا در آن فعالیت‌های ورزشی خود را انجام دهند. بعد از خروج قوای شوروی، این مکان از سال 1320 تبدیل به ورزشگاه شد و کارکنان کارخانه نساجی بعد از هر شیفت کاری در این ورزشگاه که شهنا نام داشت، فوتبال بازی می‌کردند. این ورزشگاه از سال ۱۳۳۸ ورزشگاه تیم نساجی شد و پس از انقلاب، نام ورزشگاه مدتی به افتخاری و سپس به یاد محمدرضا وطنی به شهید وطنی تغییر می‌کند. ورزشگاهی که برای هواداران تیم شهر خسته یادآور اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری است. استادیومی که از ساعت ۱۵ امروز و در هفته بیست و یکم لیگ برتر، نساجی در آن میزبان استقلال ‌است و قرار است با حضور حداکثری تماشاگران برگزار شود تا دوباره شاهد شور و هیجان روی سکوهای وطنی باشیم. دیداری که امیرعرب براقی به همراه کمک‌هایش محمدرضا ابوالفضلی و مهدی سیفی قضاوت آن را بر عهده دارد.
نساجی در حالی در این مسابقه به میدان می‌رود که آخرین برد لیگ برتری شاگردان حمید مطهری، مربوط به دیدار هفته چهاردهم مقابل تراکتور است و این تیم در شش بازی آخرش رنگ برد را ندیده و امیدوار است که بتواند سه امتیاز بازی خانگی با استقلال را بگیرد. خصوصاً اینکه مطهری در روزهای گذشته به‌عنوان یکی از کاندیداهای سرمربیگری تیم ملی هم معرفی شده بود ولی از آن کناره‌گیری کرد ولی این مربی پرسپولیسی، علاقه دارد تا در این بازی، عیار مربیگری‌اش را به رخ بکشد. هر چند که آبی‌پوشان پایتخت، این‌روزها شرایط خیلی خوبی دارند و به‌دنبال پنجمین برد متوالی‌ لیگ برتری‌شان در این بازی هستند. البته ریکاردو ساپینتو به دلیل محرومیت نمی‌تواند در بازی امروز، روی نیمکت استقلال بنشیند و سرمربی استقلال باید برای دومین بازی پیاپی، از روی سکوها کار شاگردانش را در قائمشهر، دنبال کند. مهدی مهدی‌پور و علیرضا رضایی هم که هنوز شرایط بازی پیدا نکرده‌اند، دیگر غایبان آبی‌ها در این مسابقه هستند و در این شرایط باید دید مهدی قایدی و یارانش باز هم می‌درخشند یا مردان نساجی به طلسم ناکامی‌هایشان پایان می‌دهند. نساجی و استقلال تاکنون 9 بار در لیگ برتر با هم دیدار کرده‌اند که حاصل آن پنج برد برای استقلال و چهار مساوی بوده است. در این دیدارها، 11 گل استقلال و چهار گل نساجی زده‌اند. بازی رفت دو تیم، 19 شهریور و در هفته ششم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی تهران، 3-1 به سود استقلال به پایان رسید که در آن مسابقه، پیمان بابایی، کوین یامگا (پنالتی) و محمد محبی برای آبی‌ها گلزنی کردند و ایوب کلانتری (پنالتی) تک گل قائمشهری‌ها را زد اما این دو تیم 11 آبان هم در بازی سوپرجام هم ورزشگاه شهید باهنر کرمان به میدان رفتند که اسقلال 1-0 برنده شده و آبی‌ها حالا به‌دنبال سومین برد پیاپی‌شان برابر این تیم هستند. تیم شهر خسته اگرچه در لیگ برتر تاکنون استقلال را نبرده ولی در جام حذفی فصل گذشته، توانست استقلال تحت هدایت فرهاد مجیدی را پس از تساوی بدون گل، در ضربات پنالتی 5-4 از پیش رو بردارد و حالا باید این بازی، چه نتیجه‌ای دارد.

 

بــــرش

هت‌تریک ساکت و ربیعی، سپاهان به دنبال جبران
در ادامه بازی‌های هفته بیست و یکم لیگ برتر، هوادار از ساعت 15 در ورزشگاه شهید دستگردی تهران، میزبان مس رفسنجان است. این دو تیم در شرایطی به مصاف یکدیگر می‌روند که بازی رفت‌شان 1-2 به سود شاگردان محمد ربیعی به پایان رسید ولی شاگردان ساکت الهامی جبران کردند و پس از شکست دادن پرسپولیس در لیگ، مس را هم در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در ضربات پنالتی 5-4 شکست دادند. از ساعت 16:30، آلومینیوم در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک، پذیرای سپاهان است. شاگردان سید مهدی رحمتی که در شش بازی قبلی‌شان باختی نداشته‌اند باید با سپاهانی دیدار کنند که شش برد پیاپی در لیگ داشته و در صدر جدول قرار دارد. البته شاگردان ژوزه مورایس در جام حذفی شکست سختی را برابر پرسپولیس متحمل شدند و باید دید توانسته‌اند خود را جمع و جور کنند یا خیر. بازی رفت دو تیم بدون گل به پایان رسید. از ساعت 18 نیز صنعت نفت در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف تراکتور می‌رود. شاگردان ادسون تاوارس که با این مربی هم به موفقیت نرسیده‌اند، با هشت بازی بدون برد در قعر جدول هستند و برای سقوط نکردن تلاش می‌کنند اما شاگردان پاکو خمز، شش بازی بدون باخت داشته‌اند که چهار برد و دو مساوی حاصل آن بوده است. بازی رفت را تراکتور با هدایت قربان بردیف، 1-0 از تیم فیروز کریمی برد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی