صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۶

اخبار

تمایل ائتلاف سعودی
به لغو محاصره حدیده

دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله از پیشرفت در پرونده ورود کشتی‌های مقصد این کشور به بنادر استان الحدیده و حرکت ۱۸ کشتی تجاری به سمت بنادر این استان خبر داد. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالوهاب الدره، وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که چند کشتی تجاری وارد بنادر استان الحدیده در غرب یمن شده‌اند و چند کشتی دیگر نیز در مسیر ورود به این بنادر هستند.

 

حضور زیردریایی هسته‌ای امریکا در بوسان

بر‌اساس اعلام ناوگان اقیانوسیه نیروی دریایی امریکا، یک زیردریایی مجهز به موتور هسته‌ای این کشور در یک بازدید برنامه‌ریزی شده وارد بندر بوسان کره جنوبی شده است. به گزارش خبرگزاری یونهاپ، به نظر می‌رسد اتفاق نادر فاش ساختن استقرار این زیردریایی در کره جنوبی با هدف ارسال یک هشدار جدی به کره شمالی پس از اجرای تحریکات موشکی مکرر این کشور انجام می‌شود.

 

پیشنهاد حزب‌الله برای نجات لبنان

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تأکید کرد تنها راه برای نجات این کشور مذاکره لبنانی ها با یکدیگر است. به گزارش النشره، هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان گفت: در مرحله‌ای که در آن به‌سر می‌بریم، نیاز دارد که عقل خود را به‌کار گیریم. تنها راه برای نجات کشور این است که برای یافتن راه‌حل مشکلات چه سیاسی چه اقتصادی و چه معیشتی دیدار و گفت‌وگو داشته باشیم و وعده‌های خارجی‌ها را فراموش کنیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی