صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

 آزادی شهروند اسپانیایی بازداشت شده در ایران
 خبر اول اینکه، وزارت امورخارجه اسپانیا دیروز (یک‌شنبه) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، آنا بانیرا، یک زن اسپانیایی که از نوامبر ۲۰۲۲ (آبان‌ماه) تاکنون در ایران در بازداشت به‌سر می‌برده است روز شنبه آزاد شده اما خبر آن تا زمان ترک خاک ایران منتشر نشده است.
به گزارش ایسنا، خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امورخارجه اسپانیا ضمن اعلام این خبر گفت که وی توانسته است با این شهروند اسپانیایی به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کند و وضعیت سلامت او مساعد است. بر اساس این گزارش، آنا بانیرا که اکنون ۲۵ سال دارد در زمان بروز برخی ناآرامی‌ها در ایران بازداشت شد.

هفته جاری در مورد عفو دانشجویان تصمیم‌گیری می‌شود
خبر دیگر اینکه، داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: سعی خواهیم کرد در این هفته در مورد عفو دانشجویان تصمیم‌گیری کرده و آن را به مقامات تصمیم‌گیرنده ارائه دهیم.

بازتاب سخنان سردار حاجی‌زاده در رسانه‌های خارجی
شنیدیم‌که، اظهارات سردار حاجی‌زاده درباره عملیاتی شدن سه دستاورد مهم دفاعی نیروی هوافضای سپاه پاسداران، بازتاب‎‌های گسترده‌ای درمیان رسانه‌های عربی، عبری و انگلیسی‌زبان داشت. به گزارش ایرانیکا،‌ شبکه سعودی الحدث در واکنش خود با ترتیب‌ دادن یک گزارش مبسوط تصویری به موشک‌های هایپرسونیک سپاه اشاره کرد و گفت ایران توسعه موشک‌های بالستیک خود را در حالی انجام داده است که امریکا و غربی‌ها همواره به آن معترض بودند.
شبکه العربی قطر نیز تصریح کرد که موشک‌های سپاه توانایی هدف‌ قرار دادن ناوها و پایگاه‌های امریکایی شعار اقیانوس هند، دریای سرخ و سواحل مدیترانه را دارا هستند. این رسانه تصریح کرد که یکی از  پیام‌های سخنان حاجی‌زاده، هشدار به کشورهای اروپایی نیز بوده است.
شبکه الشرق نیز در گزارشی با مصاحبه کارشناسان دفاعی به این مهم تأکید کرد که دستیابی ایران به موشک‌های جدید معادل دستیبابی به موشک «کینژال» روسیه است و پیشرفت بسیار بزرگی برای صنایع دفاعی ایران محسوب می‌شود.

شغل شما چیست؟!
 دست آخر اینکه،رضا پهلوی فرزند شاه مخلوع ایران در گفت و گویی اختصاصی با شبکه سلطنت‌طلب منوتو نسبت به نحوه درآمد و شرایط شغلی خود طی چهار دهه گذشته گفت: اگر قرار بود به دنبال کار و اشتغال بروم که اصلاً نمی‌توانستم فعالیت سیاسی داشته باشم! وی در توجیه سخنانش افزود: از دو بستر درآمدزایی دارم و خوشبختانه از طرف خانواده‌ام حمایت می‌شوم!
هنوز معلوم نیست که ادعای فعالیت‌های سیاسی رضا پهلوی پیش از آشوب‌های اخیر در سال 1401، دقیقاً در چه مقاطعی از چهل سال گذشته بروز داشته است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی