صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲۲

اخبار

پرداخت معوقات حقوق معلمان خرید‌خدمت تا چند روز آینده

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش از تخصیص اعتبار و پرداخت معوقات حقوق مهر و آبان ماه معلمان خرید خدمت طی چند روز آینده خبرداد.
صادق ستاری‌فرد درباره زمان پرداخت حقوق عقب‌افتاده چند ماهه معلمان خرید خدمت و حق‌التدریسی به ایسنا گفت: شرمنده این عزیزان هستیم. تخصیص منابع به طور کامل و صددرصدی انجام شده است و حقوق مهر و آبان ماه این گروه از معلمان بزودی و طی چند روز آینده پرداخت می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه چون این گروه از معلمان باید حقوقشان را به صورت غیرمستقیم از شرکت‌ها دریافت کنند همین باعث طولانی شدن فرایند پرداخت می‌شود، گفت: البته برای سایر ماه‌ها یعنی چهارماه باقیمانده تا آخر سال پیشنهاداتی ارائه کرده‌ایم که جابه‌جایی اعتبار انجام شود و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه هم همراهی کند.
ستاری‌فرد ادامه داد: رقمی که برای معلمان خریدخدمت پیش‌بینی و تصویب شد کفاف لازم نمی‌داد زیرا با افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگری مواجه بودیم، در حالی که در ردیف بودجه سال گذشته، ۲۰ درصد افزایش درنظر گرفته بودند و این ناترازی وجود داشت که به امسال موکول شد و امیدواریم با پیش‌بینی جابه‌جایی اعتبار و ذیل قانون بودجه ۱۴۰۲ این ناترازی اصلاح و جبران شود.
وی در پایان تأکید کرد: پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها را نیز دنبال می‌کنیم.

 

نخستین پیوند مغز استخوان در یزد با موفقیت انجام شد

نخستین پیوند مغز استخوان در یزد برای درمان یک بانوی ۵۲ ساله در بیمارستان شهید صدوقی یزد با موفقیت انجام شد. دکتر علی فراهت پزشک معالج این بیمار گفت: این بیمار ۶ ماه با دارو تحت درمان بود. بیماری با درمان دارویی خاموش شده بود و برای جلوگیری از بازگشت و کاهش سال‌های بیماری و افزایش طول عمر بیمار، پیوند مغز استخوان از بیمار به خود انجام شد. طی فرایندی، سلول‌های بنیادی بیمار از طریق دستگاه دریافت و بعد از شیمی درمانی، مجدداً به بیمار تزریق شد که این اقدام برای اولین‌بار در استان یزد انجام شد و با موفقیت همراه بود و بیمار بعد از سه هفته بستری، امروز (یکشنبه) با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شد.

 

داشتن پزشک خانواده اجباری نیست

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت گفت: پیش‌بینی می‌شود تا دو سال آینده، بخش عمده کشور تحت پوشش پزشکی خانواده قرار گیرند، البته برای مردم اجباری نخواهد بود. سید محمد پورحسینی با بیان اینکه مشوق‌هایی برای اجرای بهتر پزشکی خانواده و نظام ارجاع برای گیرندگان و ارائه‌دهندگان خدمات درنظر گرفته شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا دو سال آینده، بخش عمده کشور تحت پوشش اجرای پزشکی خانواده و نظام ارجاع قرار گیرند، البته مردم اجباری برای این طرح‌ها نخواهند داشت اما با مشوق‌هایی که درنظر گرفته شده، امیدواریم افرادی که از مسیر ارجاع الکترونیک و پزشکی خانواده مراجعه می‌کنند، بتوانند خدمات شایسته‌ای را دریافت می‌کنند.

 

زمان کنکور ارشد تغییر نمی کند

در پی راه‌اندازی کمپین اعتراض به زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ از سوی تعدادی از داوطلبان، رئیس سازمان سنجش با تأکید بر اینکه تاریخ برگزاری آزمون کارشناسی ارشد هر سال «اسفندماه» خواهد بود، گفت: این آزمون حدود ۵۰۰ هزار داوطلب دارد و اعتراض یک یا دو درصد داوطلبان تأثیری در تغییر زمان برگزاری آن ایجاد نخواهد کرد.
دکتر عبدالرسول پورعباس در واکنش به تشکیل کمپین اعتراض به زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در اسفندماه به ایسنا گفت: این آزمون سال‌های قدیم در اسفندماه برگزار می‌شد تا اینکه در سال ۹۵ کشور به دلیل وقوع سیل تحت‌الشعاع قرار گرفت در نتیجه زمان برگزاری آزمون به تعویق افتاد و چند سالی آزمون اردیبهشت ماه برگزار شد. در واقع ما حدود ۵۰۰ هزار داوطلب برای این آزمون داریم که حدود ۱۳ هزار نفر که یک یا دو درصد داوطلبان را شامل می‌شود به زمان برگزاری این آزمون اعتراض دارند. در حال حاضر ۱۸۰ آزمون مختلف توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود و ما باید بر‌اساس تقویم آزمونی برنامه‌ریزی کنیم بنابراین تغییری در تاریخ برگزاری آزمون‌های اعلام شده ایجاد نخواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی