صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۶

پرسپولیس در هفته بیست و یکم به نفت مسجدسلیمان رسید

یحیی – عنایتی؛ رقابت صدر و قعر

حامد جیرودی
روزنامه نگار

آنهایی که رقابت‌هایی باشگاهی فوتبال ایران در دهه 80 را به یاد دارند، بخوبی به خاطر می‌آورند که یحیی گل محمدی یکی از بهترین مدافعان کشورمان بود که با هوش بالایی بازی می‌کرد و رهبری خط دفاع تیم‌هایی مانند پرسپولیس و صبا را بر عهده داشت اما در آخرین سال‌های بازیگری یحیی، مهاجمی در ابومسلم درخشید که همه نگاه‌ها را به خود خیره کرد. غلامرضا عنایتی که با پیوستن به استقلال اوج گرفت و به رضای آقای گل فوتبال ایران تبدیل شد و این استمرار او در گلزنی برای تیم‌های مختلف تا جایی پیش رفت که گلزن تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران لقب گرفت. اما پس از گذشت سال‌ها و در آغاز سده جدید شمسی، گل محمدی و عنایتی در زمره مربیان فوتبال ایران قرار دارند. یکی یحیی با سابقه بیشتر و کسب دو قهرمانی در لیگ، دو جام حذفی و دو سوپرجام و دیگری عنایتی که پس از هوادار و با حضور روی نیمکت نفت مسجدسلیمان، دومین تجربه جدی سرمربیگری‌اش در لیگ برتر را سپری می‌کند و حالا این دو چهره نام آشنای فوتبال ایران که در جام جهانی 2006 آلمان نیز همبازی بودند، قرار است در بازی پرسپولیس و نفت مقابل هم قرار بگیرند؛ دیداری در آغاز هفته بیست و یکم لیگ برتر که قرار است از ساعت 16:45 امروز در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شود و کوپال ناظمی به همراه کمک هایش محمد علی پورمتقی و دانیال باشنده، قضاوت آن را بر عهده خواهند داشت.
پرسپولیس در حالی در این مسابقه به میدان می‌رود که پس از شکست خانگی 1-0 مقابل هوادار، 39 امتیازی ماند تا سه امتیاز کمتر از سپاهان صدرنشین و 42 امتیازی داشته باشد اما در جام حذفی توانست ال‌کلاسیکوی ایرانی را با ارائه فوتبالی برتر و تماشاگرپسند به سود خود کند و سپاهان را با نتیجه 4-2 حذف کرد تا دوباره هواداران پرسپولیس به موفقیت این تیم در لیگ برتر امیدوار شوند. اما سرخپوشان پایتخت در شرایطی باید برابر نفت قرار بگیرند که مسجدسلیمانی‌ها با 12 امتیاز در رده پانزدهم قرار دارند و برای فرار از منطقه سقوط تلاش می‌کنند. شاگردان عنایتی از زمان آمدن او، یک باخت و سه مساوی کسب کرده‌اند که آخرین آن با تساوی بدون گل برابر صنعت نفت رقم خورد و آنها حالا منتظرند تا اولین بردشان را هم با هدایت این مربی جشن بگیرند. با این حال، این تیم کار سختی در این بازی دارد. به خصوص در شرایطی که با 40 گل خورده، بدترین خط دفاعی لیگ را دارد و باید با پرسپولیسی بازی کند که با 9 گل خورده، در بین سه تیمی است که کمترین گل خورده را داشته است. ضمن اینکه نفت در شرایط مالی خوبی هم قرار ندارد و همین باعث شد تا عنایتی حتی یک بار هم استعفا دهد و دوباره بازگردد. پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان، تاکنون 11 بار در لیگ برتر مقابل هم قرار گرفته‌اند که حاصل آن پنج مساوی، یک برد نفت و پنج برد پرسپولیس بوده است. در این بازی‌های پرسپولیس 12 و نفت 8 گل زده‌اند و باید دید در این بازی چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد و آیا این پرسپولیس است که موفق می‌شود یا نفت دست به یک نتیجه غیرمنتظره می‌زند.

 

بــــرش

زوم روی کاندیداهای مربیگری تیم‌ملی!
در دیگر دیدارهای هفته بیست و یکم لیگ برتر، ذوب‌آهن از ساعت ۱۵ امروز، در ورزشگاه فولادشهر میزبان مس کرمان است. گاندوها، هشت بازی است که به پیروزی نرسیده‌اند تا با 20 امتیاز در رده سیزدهم باشند و حالا باید دید شاگردان مهدی تارتار که سرمربی‌شان یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی بود ولی انصراف داد این بار به طلسم ناکامی‌های خود پایان می‌دهند یا خیر. این در حالی است که شاگردان فرزاد حسین‌خانی هم با 18 امتیازی یک پله پایین‌تر از ذوب‌آهن و در رده چهاردهم قرار دارند. البته مس برخلاف ذوب‌آهن، در آخرین بازی‌اش به پیروزی رسید و حالا باید دید این بازی چه نتیجه‌ای می‌گیرد. بازی رفت دو تیم بدون گل مساوی شد. در دیگر بازی امروز، گل‌گهر از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان به مصاف پیکان می‌رود. در این مسابقه هم شاهد حضور یک سرمربی انصرافی دیگر تیم ملی هستیم! امیر قلعه‌نویی که تصمیم گرفته به جای تیم ملی در گل‌گهر بماند. تیم او در آخرین بازی‌اش در لیگ برنده شد تا بعد از پنج بازی طعم پیروزی را بچشد و با 34 امتیاز در رده چهارم باشد. گل‌گهر که بازی‌اش در جام حذفی با فولاد به تعویق افتاده، باید با پیکانی دیدار کند که در جام حذفی نود ارومیه را شکست داد اما شاگردان مجتبی حسینی که قلعه‌نویی او را شایسته کاندیداتوری در لیست تیم ملی دانسته بود، سه هفته است در لیگ بردی نداشته است. بازی رفت دو تیم را گل‌گهر 1-0 برد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی