صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

 مریم جلالی دهکردی، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی گفت: ایجاد بازارچه صنایع دستی در محل ورودی شهرها، از جمله سیاست‌های جدید وزارتخانه در زمینه تقویت صنایع دستی است.
امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در نخستین کنفرانس ملی دیپلماسی و چالش‌های فرامرزی زیست محیطی گفت: دخالت خارجی، پدیده تروریسم و ایجاد ناامنی و جنگ در برخی کشورهای منطقه همه ظرفیت محدود این کشورها را معطوف نموده و چالش‌های زیست محیطی به اندازه کافی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
  علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور  سیم کارت گردشگری را از طرح‌های پیشنهادی برای حمایت از صنعت گردشگری دانست و گفت: برای مواجه شدن با چالش‌های ناشی از اتفاقات اخیر در کشور و به منظور حمایت از فعالان حوزه گردشگری و رعایت حقوق گردشگران، بسته پیشنهادی را آماده کردیم که بتواند به تسهیل ورود گردشگران و حمایت از فعالان این حوزه بینجامد و یکی از آن تسهیلات، ارائه سیمکارت ویژه گردشگران است. بدون در نظر گرفتن امتیازات و تسهیلات مورد نیاز فعالان و سایر کسب‌و‌کارهای عرصه گردشگری نمی توان رشد و رونق این حوزه را انتظار داشت.
 عباس تراب‌زاده، معاون اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان گفت: تاریخ نساجی و بافت منسوجات در این شهرستان به دوران پیش از میلاد برمی‌گردد و این پیشینه غنی باعث شده امروزه در هر شاخه‌ای در کاشان نساجی سنتی داشته باشیم.
  علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت‌محیط زیست با بیان اینکه امروز در کره زمین اشتراکاتی وجود دارد که انشقاق‌ها آن را از بین نمی‌برد، گفت: جمهوری اسلامی ایران از سوی سازمان ملل متحد به برگزاری نشست بین‌المللی گرد و غبار در سال ۱۴۰۲ مکلف شد که در خرداد یا مرداد سال آینده برگزار می‌شود.
  علیرضا مزینانی، مدیرکل حفاظت‌محیط زیست استان تهران گفت: بر اساس شمارش حیات وحش امسال در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان تهران، نسبت به سال گذشته افزایش جمعیت حیات وحش را شاهد هستیم و در مجموع در این سرشماری بیش از ۲۷ هزار رأس حیات وحش سرشماری شده است.
   یوسف بیدخوری، معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: به کسانی که قصد سفر به مشهد را دارند، توصیه می‌کنم پیش از سفر از طریق سامانه‌های رزرواسیون آنلاین محل اقامت خود را رزرو و در خصوص بلیت رفت و برگشت نیز اطمینان حاصل کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی