صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و هفت - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و هفت - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۳

تأکید دولت انگلیس بر حمایت از «ایران‌اینترنشنال» چه پیامی دارد؟

انگلیسی‌ها با ادعای اینکه کارکنان شبکه ضدایرانی «ایران‌اینترنشنال» مورد تهدید قرار گرفتند، از انتقال این شبکه به امریکا خبر داده‌ بودند.
اما روز گذشته «طارق احمد» وزیر مشاور دولت انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا در گفت‌و‌گو با روزنامه «الشرق الاوسط» چاپ لندن، گفت برخی فعالیت‌های این شبکه در لندن ادامه دارد و برخی دیگر از فعالیت‌های آن به امریکا منتقل شده است. این مقام انگلیسی همچنین تأکید کرد که دولت انگلیس امنیت کارکنان «ایران ‌اینترنشنال» را «تضمین» می‌کند.  در کنار این سخنان، فارس گزارش داده است که «آدام بیلی» سخنگوی ایران اینترنشنال نیز در گفت‌و‌گو با الشرق الاوسط خبر پنهان شدن کارمندان این شبکه در لندن را تأیید کرده و اظهار داشته است که در حال حاضر کارکنان اتاق خبر این رسانه «همانند تعطیلی‌های دوره کرونا» از خانه در حال کار کردن هستند.اخبار فوق‌الذکر از چند جنبه حائز اهمیت است.
دولت انگلیس از رسانه‌ای ضدایرانی حمایت می‌کند که قوانین خود این کشور را مکرر و مستمر زیر پا گذاشته است.
 منافع این رژیم استعمارگر ایجاب می‌کند که یک رسانه اگر ضدایرانی باشد می‌تواند «سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای بریتانیا» را دور بزند.
 «لُرد طارق احمد» وزیر مشاور که زمینه‌ساز بسیاری از اقدامات ضدایرانی درون دولت انگلیس است، اگرچه در مقاطع متعددی در اغتشاشات پاییز 1401 ورود رسانه‌ای نداشته اما در موضوع ایران‌اینترنشنال با یک روزنامه سعودی به گفت‌و‌گو می‌پردازد و از حمایت خود‌ نسبت به رسانه‌ای که ایران، کارکرد آن را مصداق «تروریسم» تعیین کرده، خبر می‌دهد.
نکته سوم اما تناقضی است که از یک خبرسازی حکایت می‌کند. خبرسازی که پیرو تهدید عوامل ایران‌اینترنشنال از تغییر مکان به امریکا گفته بود و در عین آن تأکید می‌کرد که «امنیت عوامل» را «تضمین می‌کند».
اگر دولت انگلیس قادر به تضمین امنیت عوامل ایران‌اینترنشنال است پس چرا عملیات انتقال آنها به خاک امریکا را در دستورکار فوری خود قرار داده است؟!
حمایت صریح دولت انگلیس از «تروریسم» علیه ایران که مشوق «اقدامات خرابکارانه»، «ناامنی»، «سناریوسازی برمبنای انتشار اخبار کذب» و... پیام روشنی مبنی بر دشمنی همیشگی این رژیم سلطنتی با مردم ایران دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی