صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و هفت - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و هفت - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲۳

وداع با شهرام عبدلی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در سن 46 سالگی

پایان کار ابدی پیش از اتمام نقش

گروه فرهنگی/ شهرام عبدلی موفق نشد ایفای نقش در سریال جدیدش را به پایان ببرد، این بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان بعد از آنکه به یکباره به کمای عمیق رفت و بعد از مدتی بستری شدن در بیمارستان، با زندگی وداع گفت.
شهرام عبدلی که از شامگاه 28 بهمن ماه به علت خونریزی مغزی در کمای عمیق فرو رفته بود، روز گذشته، شنبه ششم اسفند ماه درگذشت. وی بابت خونریزی مغزی به بخش مراقبت‌های ویژه (آی‌سی‌یو) بیمارستان قائم مشهد منتقل شده بود. این بازیگر ۴۶ ساله برای بازی در سریال «آسوده‌باش» در مشهد به سر می‌بُرد که با افت هوشیاری ناگهانی مواجه شد، در چند روز نخست پزشکان معالجش تأکید داشتند که در وضعیت جسمانی‌اش تغییری حاصل نشده و او همچنان در کمای عمیق به سر می‌برد. با این حال برخی اظهارنظرها حاکی از غیرقابل پیش‌بینی بودن شرایط وی و ابراز امیدواری برای بهبود شرایط شهرام عبدلی بود، اتفاقی که در نهایت محقق نشد و درگذشت وی را در پی‌داشت.
شهرام عبدلی متولد 29 اردیبهشت ماه سال 1355 در تهران بود، او از سن کم و دوران نوجوانی با پیوستن به گروه تئاتر مدرسه علاقه‌مندی‌‌اش را به بازیگری نشان داد. بعد از فارغ‌التحصیلی از رشته ادبیات، فعالیت حرفه‌ای هنری‌اش را از سن 23 سالگی آغاز کرد و همزمان حضوری پررنگ در تئاتر و تلویزیون داشت.
وی در سال 1378 برای نخستین مرتبه به‌عنوان بازیگر میهمان در سریال «همسفر» به کارگردانی قاسم جعفری در مقابل دوربین حاضر شد و حدود یک‌سال بعد هم با سریال «خط قرمز» در کنار بازیگرانی همچون شهرام حقیقت‌دوست و پویا امینی که آن هم کاری از جعفری بود به محبوبیت زیادی نزد علاقه‌مندان تلویزیون دست‌ پیدا کرد. شهرام عبدلی در این مجموعه تلویزیونی به جای یکی از شخصیت‌های منفی به ایفای نقش پرداخت.
ایفای نقش در فیلم «دختری در قفس» به کارگردانی «قدرت‌الله صلح میرزایی» نخستین حضور عبدلی را در عرصه سینما رقم زد، فیلم «ماه گرفتگی» کاری از مسعود اطیابی نیز آخرین فعالیت سینمایی‌اش در سال‌های اخیر بوده است. وی طی سال‌های گذشته در اغلب عرصه‌های هنری بویژه تلویزیون حضور به نسبت پررنگی داشته است.
«ماه گرفتگی»، «یکی برای همه» و «قصه دل‌ها» از جمله ساخته‌های سینمایی هستند که عبدلی در آنها به ایفای نقش پرداخته، وی در عرصه تلویزیون و شبکه نمایش خانگی حضور پررنگ‌تری داشته و از کارهای این بازیگر می‌توان به «شب‌های مافیا»، «سر دلبران»، «تکیه بر باد»، «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» و «مختارنامه» اشاره کرد. این هنرمند به تازگی در نمایشی با عنوان «پنچری» در سالن شهرزاد هم به روی صحنه رفته بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی