صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و هفت - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و هفت - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲

دیروز‌چه‌خبر؟

ما خبرهای مهم شنبه 6 اسفند را اینجا برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم:

  روز گذشته رئیس جمهور در حکمی خانم «سکینه سادات پاد» را به عنوان مسئول «پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی» منصوب کرد.
   آیت‌الله رئیسی در این حکم اهتمام به پیگیری حقوق مصرح مردم در قانون اساسی اعم از حق آزادی بیان، حق تشکیل اجتماعات، حقوق مادی و معنوی زنان و صیانت از حریم خصوصی شهروندان و مطالبه مستمر و مجدانه این حقوق از اشخاص و نهادهای مسئول با استفاده حداکثری از ظرفیت نهادهای مردمی و نیز عموم مردم، دفاع از حقوق و آزادی‌های اجتماعی مردم ایران –فارغ از مذهب، قومیت و جنسیت آنان- در مجامع داخلی و خارجی از جمله مجامع بین‌المللی حقوق بشری و همچنین ایجاد زیرساخت‌های مناسب فنی و حقوقی به منظور دریافت و پیگیری مطالبات آحاد شهروندان از موارد احتمالی نقض حقوق آنان از سوی دستگاه‌های اجرایی، همکاری و تعامل مستمر با نهادهای مسئول در سه قوه به ویژه هیأت پیگیری قانون اساسی و اطلاع‌رسانی شفاف و امیدبخش از نتایج حاصل شده به افکارعمومی را از اهم انتظارات خود برشمرده است.
  خانم سکینه سادات پاد وکیل پایه یک دادگستری است.
  دیروز اختتامیه جشنواره ملی جهادگران، با حضور فرمانده کل سپاه در لانه جاسوسی سابق امریکا برگزار شد.
   سرلشکر سلامی، با بیان اینکه امروز می‌توانیم ماهواره‌ها را با رادار از زمین رهگیری کنیم  به مشکلات کشور هم اشاره کرد و گفت:‌ چشممان را به روی مشکلات نمی‌بندیم و مشکلات اقتصادی و نوسانات ارز را درک می‌کنیم، اما دولت و مسئولان در حال تلاش برای رفع آن هستند و ملت نباید تسلیم هیچ مشکلی شوند.
 در مینسک، پایخت بلاروس، نشست مشترک معاون وزیر صمت کشورمان و وزیر صنایع جمهوری بلاروس برگزار شد که در آن دو طرف درباره همکاری‌های دوجانبه اقتصادی و برنامه‌ریزی و تنظیم سفرها و دیدارهای مقام‌های عالی دو کشور گفت و گو کردند.
  این سفر در راستای فراهم کردن مقدمات سفر رئیس جمهور بلاروس به کشورمان در اواخر اسفندماه سال جاری صورت گرفت.
 در «بهارستان»، معاون ضد جاسوسی وزارت اطلاعات با حضور در کمیسیون امنیت ملی مجلس، گزارشی از اقدامات اخیر و اشراف این معاونت در مقابله با برنامه‌های سرویس‌های اطلاعاتی حریف، از جمله صهیونیست‌ها، به اعضای کمیسیون ارائه کرد.
   بی اثر سازی طراحی سرویس‌های اطلاعاتی دشمن در کسب اطلاع، نفوذ و خرابکاری بخشی از گزارش ارائه شده بوده است.
 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، درگذشت ماندانا منصوریان، معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی، را تسلیت گفت.
 یک آتش‌نشان در عملیات اطفای حریق ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار در تهران، به شهادت رسید. پیکر شهید دارابی فرمانده ایستگاه ۱۲۰ آتش‌نشانی شب گذشته از زیر آوار بیرون آمد.
 منابع سیاسی در لبنان با اشاره به طولانی‌شدن حل مشکل انتخاب رئیس‌جمهور این کشور، گفتند اگر کشورهای غربی در حل این مشکل لبنان جدی بودند، ایران را به نشست پنج‌جانبه پاریس دعوت می‌کردند.
   نشست «پاریس برای لبنان»، چهارشنبه با حضور نمایندگان امریکا، فرانسه، عربستان، قطر و مصر، بدون حضور همه کشورهای مرتبط با پرونده لبنان برگزار شد.
 از شب گذشته، رزمایش پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با هماهنگی کامل شبکه‌ یکپارچه پدافند هوایی آغاز شد.
   بر اساس اعلام قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) کشور، بخشی از سامانه‌های پدافند هوایی نیروهای مسلح جهت احراز آمادگی برای انجام رزمایش پیش‌رو در این رزمایش تمرین عملیاتی انجام می‌دهند.
 قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) اعلام کرده است: این تمرینات عملیاتی با هماهنگی کامل شبکه‌ یکپارچه پدافند هوایی در برخی نقاط کشور در تاریکی شب انجام خواهد شد.
   قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) مسئولیت هماهنگی و بهره‌برداری از فعالیت‌های پدافند هوایی ارتش و سپاه پاسداران، و نیز تقویت شبکه یکپارچه فرماندهی و کنترل پدافند هوایی کشور را برعهده دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی