صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و هفت - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و هفت - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۹

گزارش و خبر

خاکسپاری احمدی در امامزاده اسماعیل
وزیر ورزش در خواب مصنوعی

سیدحمید سجادی، وزیر ورزش برای  بهبود روند درمان، به خواب مصنوعی رفت .او بامداد دیروز، درست دو روز بعد از سقوط بالگرد در شهرستان بافت با اصرار خانواده اش و موافقت  پزشکان بیمارستان شهید باهنر کرمان برای ادامه درمان در یکی از بیمارستان‌های تهران، همراه محسن معتمدکیا و ایمان روحانی مدیر تشریفات وزارت به تهران منتقل شد.
سیدحمید سجادی با تشخیص کادر درمان و  برای  پیشبرد هرچه بهتر امور درمانی به خواب مصنوعی رفت. همچنین، علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران بعد از جراحی گردنش، ممنوع الملاقات شد. او که یکی از مصدومان سقوط هلیکوپتر در شهر بافت است، بعد از جراحی گردنش در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ممنوع الملاقات است. به گفته صادقی فر پزشک معالج او، جوادی گردن، ساق و ریه اش  آسیب دیده که جراحی دیروز گردن او موفقیت‌آمیز بود. قرار است  برای ساق او  فیکساتور قرار دهند و او به شرط  شرایط  مساعد  شاید از بیمارستان مرخص شود.
گفتنی است پیکر جهادگر شهید حاج اسماعیل احمدی، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی صبح دیروز با تشییع در وزارت ورزش و جوانان، در امامزاده اسماعیل چیذر به خاک سپرده شد.
در این مراسم جامعه ورزش، پیکر زنده‌یاد اسماعیل احمدی را دور مزار دو شهید گمنام وزارت ورزش طواف دادند. حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی، مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان اسماعیل احمدی را جهادگری پر تلاش و یاری شفیق برای مناطق محروم خواند: «این جهادگر مخلص تمامی نقش‌های زندگی خود را به‌خوبی ایفا کرد. زنده‌یاد در نقش جهادگر یک‌جهادی تمام‌عیار و در مسند مدیریت، مدیری کاردان و‌ توانمند بود و به‌عنوان دوست و همکار رفیقی شفیق بود.باور دارم یکی از بزرگترین ظرفیت‌های مدیریتی که در مکتب امام و انقلاب تربیت شدند را از دست دادیم.»
جامعه ورزش بعد از آن، پیکر جهادگر بسیجی را برای خاکسپاری به سمت جایگاه ابدی‌اش، امامزاده اسماعیل چیذر مشایعت کردند.

 

اتهام دوپینگ، چالش ملی پوش والیبال
توخته در وضعیت ویدیوچک

فدراسیون والیبال گفته بود:« نامه ای از وادا آمده که تست بازیکن والیبال مثبت شده ، بدون اینکه اسمی آمده باشد. بازیکن هم  ادعا می کند به دلیل سنگ کلیه،  پزشک برای او دارو تجویز کرده است. البته باید مدارک را جمع کنیم و به وادا بدهیم تا بررسی شود. البته هنوز هیچ جلسه دیگری برگزار نشده است.»
در حالی که هنوز آزمایشگاه کلن آلمان  نتیجه ای از تست B نفرستاده، اما اسم سرعتی زن ملی پوش تیم آملی روی خروجی خبرگزاری ها رفت. کاری که شارکی قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ آن را تخلف دانست:« در شرایط کنونی نباید نام او مطرح می‌شد و این کار به نوعی تخلف است، چون هنوز حکمش نهایی نشده و در حد اتهام است. ما هم نباید در این خصوص اظهار نظر کنیم، اما عجیب است که این خبرها در رسانه ها منتشر می‌شود. پرونده توخته در جریان است و هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است. تست اولیه دوپینگ توخته مثبت شده بود و دلیلش هم ممنوع بودن ماده مصرف شده بود. هفته آینده هم جلسه‌ای برگزار خواهد شد و با توجه به مدارکی که ارائه می‌شود درمورد این بازیکن تصمیم‌گیری می‌شود. نکته‌ای که وجود دارد این است که بعید به نظر می‌رسد توخته به صورت کامل تبرئه شود، چون به هر حال از ماده ممنوعه استفاده کرده است.» میلاد تقوی دبیر فدراسیون والیبال هم انتشار اسم توخته را غیر قانونی می خواند:«هنوز نه نتیجه ای آمده و نه جلسه ای تشکیل شده، اما من مانده‌ام چطور آنقدر مطمئن از مدت محرومیت او می‌نویسند. وقتی هنوز چیزی قطعی نشده ، اسم بردن از ورزشکار قانونی نیست.»
این اتفاق تنها چند روز قبل از بازی اول نیمه نهایی لیگ برتر والیبال، توخته و تیمش  لبنیات هراز را به  چالش کشاند. آن هم برای بازی مقابل پیکان. دبیر فدراسیون هم این قضیه را تأیید می کند:«اسم بردن از بازیکن تیم هراز آمل قبل از بازی با پیکان در مرحله نیمه نهایی تنها جو این تیم را بهم می ریزد که نه به صلاح لبنیات هراز است و نه والیبال.»

جستجو
آرشیو تاریخی