صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۶

گزارش و خبر

جشن قهرمانی خاتون در غیاب تاج

پریسا غفاری / خاتون بم در ورزشگاه خانگی‌اش، جشن نهمین قهرمانی‌ خود در تاریخ لیگ برتر فوتبال زنان ایران را گرفت. شهرداری بم یا همان خاتون، تیمی است که شاید از دلِ زلزله بیرون آمد تا پیام‌آور شادی برای مردمان رنجور کرمان و بویژه بم باشد. تیمی که بعد از آن اتفاق تلخ و تاریخی، دوباره به دستان مرضیه جعفری ساخته شد و هر روز بهتر شد، تا اینکه بمی‌ها بعد از آن روزهای فراموش‌نشدنی، توانستند برای نهمین‌بار در تاریخ لیگ قهرمان شوند. خاتون بم مقتدرانه فصل را به پایان برد؛ فصلی که تصور می‌شد سپاهان و شهرداری سیرجان بتوانند جام را از دست شاگردان جعفری بکشند، اما 2 هفته مانده به پایان فصل، خاتون فاتح عنوان قهرمانی شد و توانست حساب خود را از سایر مدعیان جدا کند. قهرمانی که با ثبت آمار و ارقامی حیرت‌انگیز به‌دست آمد. شاگردان مرضیه جعفری در طول 18 بازی این فصل، هیچ باختی را متحمل نشدند و از 54 امتیاز ممکن توانستند 50 امتیاز بگیرند و فقط 5 بار دروازه خاتون در فصل اخیر باز شد تا مشخص شود که بمی‌ها با شایستگی تمام باید صاحب جام شوند و همگان چشم‌انتظار فریم نهایی لیگ پانزدهم بودند و روز چهارشنبه سوم اسفندماه جام قهرمانی روی دستان عاطفه رمضانی‌زاده بالا رفت و پرونده پانزدهمین دوره هم بسته شد؛ قهرمانی بی‌حرف و حدیث با خاطراتی رنگارنگ و فراموش‌نشدنی. اما حیف که در این جشن تاج رئیس فدراسیون فوتبال حضور نداشت و گلاره ناظمی را به این جشن فرستاده بود. ناظمی هم در پاسخ به خبرنگار روزنامه ایران در خصوص عدم حضور تاج می‌گوید: «مشغله‌هایی داشتند و به جای خود آقای کشوری رئیس سازمان لیگ را به این مراسم فرستادند.» اما تیم سپاهان امسال با جذب مریم ایراندوست، سرمربی سابق تیم ملی کشورمان خود را یک پله بالاتر کشید و دوم شد. شهرداری سیرجان هم در جایی که رقابت پایاپایی با خاتون بم داشت ولی درگیر حاشیه شد و با برکناری مریم جهان نجاتی باخت‌های بدی داشت و به سومی رضایت داد. ولی تنها جایزه ارزشمندی که به این تیم رسید کفش طلایی بود که به افسانه چترنور رسید و خانم گل لیگ پانزدهم شد.

 

خداحافظی راموس با دلخوری

سرخیو راموس از بازی‌های ملی خداحافظی کرد. او بعد از اینکه در لیست انریکه برای جام جهانی 2022 قطر قرار نداشت، جمعه شب  در بیانیه‌ای اعلام کرد «لوئیس دلافوئنته» سرمربی جدید اسپانیا در تماس تلفنی به او اطلاع داده که در برنامه‌هایش جایی ندارد. این موضوع باعث انتشار بیانه‌ای خشمگینانه و خداحافظی راموس از تیم ملی اسپانیا شد: «زمان خداحافظی با تیم ملی فرا رسید. خداحافظی با لاروخای دوست‌ داشتنی و هیجان‌انگیز.  فارغ از اینکه چه عملکرد ورزشی‌ای داشته باشم. با کمال تأسف اعلام می‌کنم این پایان دوران حضور من در تیم ملی است که امیدوار بودم بیشتر ادامه پیدا کند. معتقدم بازی‌های ملی یک فوتبالیست، باید با تصمیم شخصی او یا عملکرد ضعیفش در تیم ملی به پایان برسد نه به خاطر سن یا دلایلی از این قبیل. این یک خصوصیت موقت است که لزوماً ربطی به عملکرد یا توان ندارد. من با حسرت و ستایش، مودریچ، مسی و پپه را نگاه می‌کنم.

 

نارضایتی سرمربی پورتو از فرصت‌سوزی اژدها

طارمی قدر فرصت‌ها را ندانست

در ادامه بازی‌های دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، اینتر موفق شد با گل دقایق پایانی روملو لوکاکو مقابل پورتو که از دقیقه ۷۸ و پس از اخراج اوتاویو ۱۰ نفره شده بود، به پیروزی برسد. اینتر با این پیروزی به رکورد ۲۲ بازی بدون شکست شاگردان سرجیو کونسیسائو که ۱۹ بازی را با برد و سه بازی را نیز با تساوی پشت سر گذاشته بودند، پایان داد. آندره اونانا، دروازه‌بان اینتر، مانع از گلزنی مهاجمان پورتو از جمله مهدی طارمی شد. دروازه‌بان کامرونی نرآتزوری در ابتدای نیمه دوم چند مهار پی‌در‌پی داشت و مانع از گلزنی ستاره ایرانی شد. مهارهایی که باعث شد رسانه سوئدی fotbollskanalen تیتر بزند: «طارمی نمی‌تواند چیزی را که دیده باور کند.» طارمی که از ابتدا در ترکیب پورتو حضور داشت و 82 دقیقه برای این تیم به میدان رفت، از سایت «گل پوینت» پرتغال نمره متوسط 6 از 10 را گرفت. البته بالاترین نمره در میان بازیکنان پورتو 6.8 بود یعنی عملکرد کل تیم در این بازی متوسط بوده و طارمی هم در میان نمره متوسط گرفت. کونسیسائو بعد از این بازی گفت: «فرصت‌هایی هم به دست آوردیم ولی قدر موقعیت ‌مان را ندانستیم، در مقابل اینتر بهترین استفاده را از فرصت‌ها کرد و در نهایت به پیروزی رسید.»

جستجو
آرشیو تاریخی