اخبار

خیزش گرد و خاک
در ۱۶ استان
سازمان هواشناسی کشور نسبت به خیزش گردوخاک در ۱۶ استان و احتمال غرق شدن شناگران در شمال کشور هشدار داد. سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از افزایش سرعت وزش باد به حداکثر ۲۸ نات و ارتفاع امواج در سواحل۱.۵تا ۲ متر و در فرا سواحل ۲ تا ۳ متر خبر داد. این وضعیت جوی از بعدازظهر پنجشنبه تا بعدازظهر شنبه (۴ تا ۶ اسفند) در دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان مورد انتظار است.

 

اعمال محدودیت ترافیکی در راه‌های مازندران
رئیس پلیس راه مازندران از اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های ارتباطی‌ این استان از دیروز چهارشنبه تا شنبه آینده خبر داد. سرهنگ یدالله جهان‌تاب از اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های ارتباطی این استان از دیروز چهارشنبه تا شنبه آینده خبر داد و گفت که جاده کندوان از ساعت ۱۳ چهارشنبه و پنجشنبه یکطرفه می‌شود. وی ادامه داد: تردد انواع وسایل نقلیه در محور هراز از ساعت ۱۴ تا ۲۴ جمعه از رودهن به آمل ممنوع است.

 

بازگشایی راه های روستایی کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمام راه های روستایی استان که بر اثر بارش ها مسدود یا دچار ریزش شده بود، تا روز پنجشنبه بازگشایی می شود. علیرضا نیکروز  اظهار کرد: در حال حاضر راه بسیاری از روستاهای مسدود شده استان بازگشایی شده و تلاش‌ها برای تکمیل عملیات ادامه دارد. نیکروز گفت: بخش‌های باقیمانده نیز تا پایان پنجشنبه تکمیل و بازگشایی تمام راه‌های روستایی محقق خواهد شد.

 

کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا مبتنی بر ام آر ان ای
نخستین واکسن کووید ۱۹ مبتنی بر ام آر ان ای (mRNA) ایرانی با نام «رناپ» که در یک شرکت دانش‌بنیان تولید شده است با موافقت سازمان غذا و دارو به مرحله کارآزمایی بالینی رسید. واکسن کاملاً ایرانی رناپ نیز بر مبنای همین فناوری و با حمایت این معاونت تولید و پس از اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو وارد مرحله مطالعات کارآزمایی بالینی فاز یک شده است و به زودی روی داوطلبان آزمایش می شود.

 

آغاز ثبت‌نام بیماران خاص برای پوشش هزینه‌های درمانی
معاونت درمان سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد، در پی آغاز به‌ کار صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به‌منظور پوشش هر چه بیشتر هزینه‌های درمانی این گروه از بیماران، ثبت اطلاعات آن دسته از بیماران خاص که تحت پوشش خدمات این سازمان هستند، در پورتال معاونت درمان تأمین‌اجتماعی به آدرس
 darman.tamin.ir آغاز شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی