صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و پنج - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و پنج - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۴

مطبوعات‌جهان

الاخبار
لبنان

در حوادث مهمی که در 20 روز اخیر رخ داد، سالگرد قیام بحرین کمتر از همیشه مورد توجه قرار گرفت و از اولویت خبرها خارج شد، بدون اینکه رژیم منامه از سرکوب و ارعاب دست بردارد. با این حال بر هیچ کسی پوشیده نیست که بحرین، یک پادشاهی با خوی توحش است و بدون توجه به مطالبات حقوق بشری بر سیاست‌های خود اصرار می‌ورزد.

 

نشنال پست
کانادا

هرچند ولادیمیر پوتین در سخنرانی سالانه خود از تعلیق پیمان استارت خبر داد، اما با توجه به متنی که در اختیار پارلمان روسیه گذاشته است، به نظر می‌رسد او همچنان رویکردی مسئولانه نسبت به تسلیحات هسته‌ای و محدود ساختن آنها دارد و فقط بخشی از محدود‌سازی کلاهک‌های هسته‌ای را به حالت تعلیق در آورده است.

 

لس آنجلس تایمز
امریکا

امسال میزان بارش‌ها در کالیفرنیا قابل توجه بود و ایالت‌هایی مثل کالیفرنیا زمستان پر آبی را پشت سر گذاشتند. با این حال مقامات ایالت کالیفرنیا هشدار دادند که این میزان بارش جوابگوی ایالت نیست و کم آبی همچنان در این نقطه از امریکا ادامه دارد. آنها خواهان تداوم صرفه‌جویی‌های مردمی شده‌اند.

 

لو فیگارو
فرانسه

سه‌شنبه روز شگفت‌انگیزی بود. رؤسای جمهوری دو کشور قدرتمند جهان در فاصله مکانی هزار و 200 کیلومتری از یکدیگر سخنرانی کردند. دو سخنرانی که یک دنیا فاصله داشت. پوتین کشورش را کشوری صادق و صلح‌جو معرفی کرد که مجبور است از خود مقابل جنگی که غرب به راه انداخته دفاع کند و البته بایدن نیز همین حرف‌ها را زد.

جستجو
آرشیو تاریخی