صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و پنج - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و پنج - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۴

اخبار

نخست‌وزیر موقت لبنان: بحران دلار سیاسی است

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان درباره وضعیت اقتصادی و افزایش قیمت دلار گفت: قیمت دلار در صورت انتخاب رئیس‌جمهور و فعالیت منظم نهادهای کشور پایین خواهد آمد. بحران دلار سیاسی است. من با ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی لبنان جهت اتخاذ تمام اقدامات برای کنترل افزایش قیمت دلار همکاری می‌کنم.  به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، وی همچنین تأکید کرد که رئیس‌جمهور جدید لبنان در آینده نزدیک انتخاب نمی‌شود.

 

یمنی‌ها به ۲۰ سال درمان نیاز دارند

وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که درمان پیامدهای روانی و بهداشتی محاصره و تجاوز ائتلاف عربی به یمن به دو دهه زمان نیاز دارد. به گزارش شبکه خبری المسیره، نجیب القباطی، معاون بخش جمعیت در وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن گفت: ما برای درمان پیامدهای روانی و بهداشتی محاصره و تجاوز ائتلاف عربی به یمن به ۲۰ سال زمان نیاز داریم. حدود ۱۰ میلیون کودک یمنی تحت محاصره و تجاوز متولد و بزرگ شده‌اند.در همین حال مطهر الدرویش، رئیس کمیته پزشکی یمن گفت: غده‌های سرطانی و دیابت در یمن طی سال‌های محاصره و تجاوز بیش از معیار بین‌المللی شیوع پیدا کرد. هزاران بیمار که معالجه آنها در یمن ممکن نیست هزینه سفر به خارج را ندارند. ائتلاف عربی با دادن مجوز به کادر پزشکی عربی و هندی برای آمدن به صنعا و معالجه بیماران مخالفت کرده است.

 

بازداشت ۱۵۹ مقام سعودی به‌ اتهام فساد

عربستان سعودی ۱۵۹ نفر از جمله شماری از کارمندان وزارت کشور را به‌ اتهام رشوه، جعل و پولشویی بازداشت کرد. سازمان موسوم به کنترل و مبارزه با فساد عربستان (نزاهه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در همین ماه 2194 دور نظارت انجام داده و از 241 مظنون از جمله کارمندان وزارتخانه‌های کشور، دفاع، دادگستری، شهرداری و دهیاری‌ها و مسکن، بهداشت، آموزش و پرورش، سازمان زکات، مالیات و گمرک تحقیق کرده است. بر اساس این بیانیه، طی تحقیقات به‌عمل‌آمده، 159 شهروند به‌ اتهام رشوه، سوءاستفاده از قدرت، پولشویی و جعل بازداشت شدند.

 

سفر مقام‌های امنیتی پاکستان به کابل

وزیر دفاع پاکستان در رأس هیأتی با مقامات طالبان در کابل پیرامون مسائل امنیتی دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش رویترز، این سفر چند روز پس از آن انجام می‌شود که وزیر خارجه پاکستان علناً گفت که استفاده از خاک افغانستان توسط شبه‌نظامیان می‌تواند تهدیدی برای پاکستان ایجاد کند. این درحالی است که مقامات طالبان چنین چیزی را رد کردند و از همسایه خود خواستند تا درباره مسائل امنیتی به طور شخصی گفت‌وگو کنند. این نخستین سفر وزیر دفاع پاکستان و نخستین سفر ژنرال ندیم انجم رئیس‌ اداره «آی‌اس‌آی» به افغانستان پس از بازگشت طالبان به قدرت است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی