صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و پنج - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و پنج - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۳

گزارش و خبر

سامورایی‌ها میزبان پارسی‌ها

پریسا غفاری/ امروز پنجره ششم انتخابی جام جهانی بسکتبال FIBA 2023 در منطقه آسیا و اقیانوسیه آغاز می‌شود. طبق برنامه تیم ملی کشورمان در سالن تاکاساکی میهمان ژاپنی‌هاست تا آخرین شانس صعود خود را امتحان کند. هر چند در گروه ایران، تیم‌های استرالیا و چین جواز صعود گرفته‌اند و ژاپن به دلیل میزبانی در جمع تیم‌های حاضر در جام جهانی 2023 است‌، اما شاگردان سعید ارمغانی نیاز دارند تا در بازی‌های پیش رو مقابل ژاپن و چین به پیروزی برسند، به نحوی که صعودمان دست خود بازیکنان است. البته قزاق‌ها هم با یک امتیاز کمتر بعد از تیم ایران هستند.اگر قزاق‌ها بازی مقابل استرالیا و چین را برنده شوند، به دلیل برد در بازی‌های روبه‌رو این قزاق‌ها هستند که صعود می‌کنند.اما بازی مقابل ژاپنی‌ها که برای ایران بسیار مهم است، در غیاب حامد حدادی مصدوم انجام می‌شود و به قول سعید ارمغانی، سرمربی تیم ملی، بهترین بازیکن ایران در این دیدار همراه آنها نیست. اما شانس تیمش را برای صعود بسیار می‌داند.

 

گره صعود  لیگ والیبال باز می‌شود

مهری رنجبر/  گره کور صعود دو تیم به مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال، امروز و فردا در بازی سوم پلی‌آف باز می‌شود. باخت دو تیم هورسان رامسر و پیکان تهران دربازی دوم پلی‌آف به ترتیب مقابل پاس گرگان و نیان‌الکترونیک خراسان، کار صعود دو تیم به نیمه نهایی را به بازی سوم کشاند.شهداب یزد، با دو پیروزی در دربی تماشایی یزد مقابل ایفاسرام اردکان و برد 3- یک به نیمه نهایی رسید. اما هورسان بعد از برد 3-2 در بازی اول پلی‌آف، سه‌شنبه با همین نتیجه مقابل پاس گرگان باخت تا امروز بازی سوم تعیین‌کننده باشد. دو تیمی که از چهار بازی دور مقدماتی و مرحله پلی‌آف و مجموع 20 ست هرکدام دو پیروزی 3-2 را داشته‌اند. نیان‌الکترونیک هم دیروز بعد از باخت 3- صفر بازی اول پلی‌آف، دیروز با همین نتیجه پیکان مدعی را برد تا فردا سرنوشت تیم صعودکننده به نیمه نهایی مشخص شود. رحمان محمدی‌راد سرمربی تیم هورسان گفت: «شک نکنید امروز بازی خیلی خیلی سخت است و البته غیر قابل پیش‌بینی. ما در بازی دوم خیلی بهتر از بازی اول پلی‌آف بازی کردیم و اگر هر کدام از دو پوئن آخر، امتیاز می‌شد، برنده بازی بودیم. اما زیبایی‌های ورزش به صحنه‌های نادر است. ما برای بازی دشوار امروز برنامه‌های تاکتیکی داریم. البته برای پیروزی باید هم خوب سرویس بزنیم و هم دفاع کنیم.» باید صبر کرد و دید امروز شاگردان محمدی‌راد با مهار امین اسماعیل‌نژاد و اجرای برنامه‌های تاکتیکی، با شکست پاس گرگان شیرینی صعود به پلی‌آف را با حضور درنیمه نهایی لیگ برتر کامل می‌کنند یا نه؟ از طرف دیگر پیکان مدعی که با باخت مقابل نیان لبه پرتگاه ایستاده، نمی‌خواهد به راحتی نیمه نهایی را دو دستی تقدیم حریف کند و به طور حتم پیمان اکبری با برنامه جدید فردا تیمش را مقابل تیم حامد صمدی به زمین می‌فرستد.

 

کیانی در سکوت برگشت

ناهید کیانی، ستاره تیم ملی تکواندو بانوان که بعد از مسابقات جهانی مکزیک به یکباره از تیم ملی کنار گذاشته شد، حالا بی‌سروصدا با حضور در دور دوم انتخابی تیم ملی به اردوها برگشت.گفته می‌شود کیانی بخاطر مسائل انضباطی و با تصمیم کادرفنی از تیم ملی کنار گذاشته شد و مسابقات گرندپری ریاض را از دست داد اما از طرفی دیگر زمزمه‌هایی مبنی بر درگیری لفظی کیانی با مهروز ساعی مربی تیم ملی در حاشیه مسابقات جهانی مکزیک و درگیری فیزیکی با هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو به گوش می‌رسید که با سکوت کیانی، حقیقت ماجرای رفت و برگشت این ستاره هیچ وقت مشخص نشد.حالا با برگزاری مرحله دوم مسابقات انتخابی تیم ملی تکواندو بانوان، 38 بازیکن به خط شده از سوی مینو مداح سرمربی تیم ملی با یکدیگر به مبارزه پرداختند که در نهایت 14 هوگوپوش جواز حضور در اردوهای تیم ملی را به دست آوردند و ناهید کیانی هم بعد از حل سوءتفاهمات پیش آمده با فدراسیون، با حضور در این انتخابی و برتری مقابل مدعیان وزنش، برادری خود را ثابت کرد تا در سال پرترافیک تکواندو با صلاحدید کادرفنی در ترکیب تیم ملی قرار گرفته و مهم‌تر از هر چیز بعد از حواشی المپیک توکیو و حذف زودهنگام مقابل کیمیا علیزاده، بار دیگر شانس خود را برای حضور در المپیک و این بار شیاپ چانگ پاریس امتحان کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی